:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> مارتنی به نام کنکور/استرس، هیجان و سردرگمی در آینده، احساس مشترک همه کنکوری‌ها | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۹۶۳۴

مارتنی به نام کنکور/استرس، هیجان و سردرگمی در آینده، احساس مشترک همه کنکوری‌ها

کنکور سراسری سال ۹۷ از صبح امروز استارت خورده و داوطلبان کنکور حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنند. کنکوری‌ها چند احساس همزمان را تجربه می کنند، استرس، امید، هیجان و احساس سردرگمی در آینده
مارتنی به نام کنکور/استرس، هیجان و سردرگمی در آینده، احساس مشترک همه کنکوری‌ها
به گزارش جهانبین نیوز، کنکور، ماراتنی که سالهاست مسئولان آموزشی کشور درصدد حذف آن هستند اما نه‌تنها موفق به حذف نشدند که بر شرایط سخت آن نیز هر سال اضافه شده است. این درحالی است که هر کدام از مسئولان در چند ماه گذشته اخبار مختلفی درباره حذف کنکور دادند.

برخی می‌گویند کنکور در سال ۹۸ حذف می‌شود و شماری دیگر هم این موضوع را محال می‌دانند. شاید سازو کار حذف کنکور بعد از چهل و هشتمین آزمون آن دوباره در دستور کار شورای سنجش و پذیرش کنکور قرار گیرد. با این همه، این روزها دوباره تب و تاب کنکور بالا رفته است.

درصد زیادی از داوطلبان کنکور چند سالی است که خودشان را آماده رقابتی نفس‌گیر می‌کنند تا بتوانند سد کنکور را بشکنند و در رشته‌های پر اسم و رسم قبول شوند.امتحانی که امسال با یک میلیون و ۱۱ هزار و۸۲۵ نفر برگزار می‌شود. آماری که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷ هزار نفری افزایش داشته است.

کنکور سراسری سال ۹۷ از صبح امروز استارت خورده و داوطلبان کنکور حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنند. کنکوری‌ها چند احساس همزمان را تجربه می کنند، استرس، امید، هیجان و احساس سردرگمی در آینده.

یکی از شرکت‌کنندگان در کنکور در شهرکرد به خبرنگار جهانبین نیوز گفت: کنکور هر چه که باشد غول نیست و ترس ندارد ولی نمیدانم چرا استرس زیادی دارم.

او فضای خانه را در موفقیتش موثر می‌داند و می‌گوید: اوایل برای مطالعه به کتابخانه می‌رفتم ولی وقتی دیدم فضای خانه برای درس خواندنم مناسب است خانه را ترجیح دادم، روحیه دادن اعضای خانواده به داوطلب کنکور بسیار مهم است من تجربه کرده‌ام که روحیه خانواده در پیشرفت فرد بسیار تاثیر گذار است.

یکی دیگر از داوطلبان می‌گوید: کنکور مانند یک جنگ است که باید بر سر یک رتبه و یک رشته بجنگی. روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم، در مدرسه با دوستانم درس می‌خواندم. خانواده‌ام هم تمام امکانات موردنیازم را فراهم و فضای خانه را کاملا آرام کرده بودند.

این داوطلب کنکور با ابراز رضایت از پاسخ به سوالات آمون، امیدوار است که رتبه دو رقمی را کسب کند و می‌گوید قصد دارم با قبول شدن در کنکور آینده روشنی را برای خود رقم بزنم و با انتخاب یک شغل خوب بتوانم به مردم خدمت کنم.

واژه‌ای مشترک در بین همه کنکوری‌ها

آن‌ها می‌دانند که کنکور یکی از راه‌های تعیین سرنوشت است و آخر دنیا نیست. کنکوری‌ها خوب می‌دانند که باید تلاششان را بکنند و نتیجه را به خدا بسپارند.

زمانی سدی بزرگ مقابل در دانشگاه‌ها به نام کنکور کشیده بودند که غولی تزلزل ناپذیر به نظر می‌رسید نسل پرجمعیت دهه شصت که از پل کنکور گذشت و نوبت به نسل‌های کم جمعیت بعدی رسید. رقابت بر سر کرسی‌های دانشگاه کمتر شد و سکه کنکور به مرور از رونق افتاد.

قبولی در کنکور دیگر نه فقط یک آرزو که مرحله‌ای مسلم در زندگی دانش‌آموزان شد. فارغ از این‌که دانش‌آموز علاقه ای به ادامه تحصیل داشته باشد یا نه، جا به اندازه کافی برای همه در دانشگاه‌ها وجود داشت.

امروز کسی دیگر پشت سد کنکور نمی‌ماند و سدی به نام کنکور وجود ندارد. شاید قبولی در دانشگاه‌های معتبر ایران هنوز هم به سختی سابق باشد، اما دیگر دانش‌آموزی وجود ندارد که نتواند وارد مرحله تحصیلات عالی شود.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۵۶

28 Dec 2019