۰
plusresetminus
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بررسی جوانب و چرایی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در برنامه زنده تلویزیون شبکه سراسری قرآن سیما اظهار کرد: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی از سال ۱۳۷۲ و در زمانی که بنده امام جمعه شهر سامان بودم برای اولین بار آغاز شد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری پایه‌گذار طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی درکشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بررسی جوانب و چرایی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در برنامه زنده تلویزیون شبکه سراسری قرآن سیما اظهار کرد: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی از سال ۱۳۷۲ و در زمانی که بنده امام جمعه شهر سامان بودم آغاز شد که در آن زمان سامان شهر کوچکی بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان من به‌عنوان خادم فرهنگی مردم سامان در این شهر خدمت می‌کردم تصریح کرد: در همان زمان با آغاز محرم به این فکر افتادم که غیر از دهه اول محرم که مردم در حال عزاداری برای امام حسین ( ع) هستند از پنج دهه محرم و صفر بهره ببرم و با طراحی برنامه‌ای اصل توحیدی را برای مردم بیان کنم.

تقویت مبانی اعتقادی تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی

نکونام با اشاره به اینکه در همان زمان به قوم رفتم و برنامه‌ایی که در ذهنم داشتم را برای آیت‌الله مکارم شیرازی تعریف کردم و ایشان از موضوع بسیار استقبال کردند خاطرنشان کرد: در همان سال این طرح با حضور اساتید برگزار شد و نتیجه آن تألیف کتابی با موضوع مباحث اعتقادی شد که به‌شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: فکر برگزاری این طرح درست در سالی به ذهن بنده خطور کرد که رهبر انقلاب موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کردند.

وی تأکید کرد: تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی تقویت مبانی اعتقادی است و این راهی برای نشاندن مردم بر سر سفره دین است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: زمانی که خبر برگزاری این طرح به گوش رهبر معظم انقلاب رسید بنده بسیار از سوی ایشان مورد تشویق قرار گرفتم و این موضوع که ایشان برگزاری برنامه در شهری کوچک را رصد می‌کردند نشان از اشراف ایشان بر امور دارد.

موضوع‌محوری، ویژگی‌ مهم طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است

نکونام اضافه کرد: پنج سال پیش که مجدداً به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه به چهارمحال و بختیاری بازگشتم حصرت آقا با سفارش بر اینکه آنچه در سامان و گلپایگان انجام دادی ادامه بده بنده را تشویق به ادامه این راه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری موضوع‌محوری را از ویژگی‌های مهم این برنامه عنوان و تأکید کرد: موضوع طرح گاهی از عنوان انتخابی برای سال اتخاذ می‌شود و محتوای قرآنی هم دارد ضمن اینکه هر سخنران سرفصل مخصوص به خود را ارائه می‌دهد.

ماحصل برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی ۳۹ جلد کتاب است

وی با اشاره به اینکه ماحصل برگزاری چندساله این طرح ۳۹ جلد کتاب است که به‌عنوان مجموعه‌ایی ماندگار بوده و یک جلد آن‌هم سؤال و جواب از اساتید می‌باشد و خوراک ارزشمندی برای مبلغین است.

نکونام با بیان اینکه برگزاری این طرح مصداق سخنان حضرت آقا در مورد قرارگاه فرهنگی و همچنین آتش به اختیار است یادآور شد: آتش به اختیار به این دلیل عنوان شد که برخی در بستر فرهنگی هستند اما نه‌تنها کار فرهنگی انجام نمی‌دهند بلکه چوب لای چرخ تلاش بقیه می‌گذارند و مروج فرهنگ غربی هستند.

امام جمعه شهرکرد یکی از ظرافت‌های خیلی مهم در برگزاری این طرح را نگاه تکلیف‌مدارانه دانست و بیان داشت: تنوع موضوع‌، اساتید و مکان برگزاری، استقامت در مسیر اجرا، عدم توجه به بی‌مهری‌ها و ادامه راه‌، نگاه جهادی به کار داشتن و در میدان رزم ماندن و... از موضوعاتی است که باید به آن در این مسیر توجه می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه ما سنگربان جبهه‌های جنگ نرم هستیم اضافه کرد: از همین رو باید خودمان را در خط مقدم جنگ ببینیم و این سنگربانی وظایفی چون دفع فرهنگ بیگانه و ترویج فرهنگ خودی است.

نکونام بیان داشت: کار فرهنگی را نباید مشکل و پیچیده بدانیم چون کار فرهنگی یعنی توجه به یاد خدا و نشاندن مردم بر سر سفره دین، فضای همکاری باید باوجود نامهربانی‌ها حفظ شود و فضا برای افراد دغدغه‌مند فراهم شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۴:۰۲

27 Dec 2019