۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۴۷۶۵
دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان تاکید کرد

اجراي سند 2030 يک گناه اجتماعي است

دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان گفت: بايد بگوییم آقای روحانی شما طبق قانون و سوگند نامه اي که روز تنفيذ حکم رياست جمهوري بدان قسم ياد کرده ايد؛ وظایف زیادی بر گردن دارید، حال اگر خود به سوگندنامه خود پايبند نباشيد، خود مي دانيد و خداي خود و البته مردمي که بر گردن شما حق دارند به واسطه رأيي که به شما داده اند، اين مي شود يک گناه اجتماعي؛ اميدوارم خداوند از سر تقصيرات شما بگذرد البته ببخشيد شما خودتان مجتهد هستيد و این تذکری بیش نیست!!!
اجراي سند 2030 يک گناه اجتماعي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد مصطفي هاشمي دانشجوي معلم دانشگاه فرهنگيان استان در گفت و گو با منطقه آزاد ضمن بررسي ابعاد سند آموزش ۲۰۳۰ گفت: امروز لازم دانستم مطالبي را خدمت دوستداران فرهنگ و ادب و دلسوزان آينده کشور و پدر و مادرهايي که نگران فرزندان خود هستند عرضه کنم، شايد کسي اين مطالب را بخواند و بتواند کاري انجام دهد؛ اگرچه با سخنراني رهبري در ديدار با معلمان در مورد سند آموزشي ۲۰۳۰ حجت بر همه ازجمله کساني که آن را در هر سطح و مرحله اي تکذيب مي کردند و هنوز هم در صحبت هاي خود در مجالس عمومي و مراسمات رسانه اي در هر حدي که مي توانند تکذيب مي کنند تمام شد.

اين دانشجوي فعال فرهنگي بيان داشت: آقاي روحاني در نشست خبري خود بعد از انتخابات توضيحاتي در مورد سند ۲۰۳۰ ارائه کردند که قابل توجه است مثلا آقای روحانی به ذکر این مورد که " ۱۱ تا ۱۲ ميليون از جمعيت ما در حال آموزش ديدن هستند و اين امر براي ما بسيار مهم است که عده اي از اين موضوع سوء استفاده مي کنند. من از غيبت و تهمت هايي که به من زدند مي گذرم اما نسبت به موضوع ۲۰۳۰ گذشت نخواهم کرد؛ چراکه به معلمين، آموزش و پرورش و دين ما توهين شده است." اشاره کرده است.

وی اضافه کرد: من از ايشان سوال دارم خودتان بگوييد چه کسي به معلمان و آموزش و پرورش و دين توهين کرد؟ آيا آنان که ۲۰۳۰ را تدوين و امضاء کردند؛ آن هم به صورت مخفيانه آن ها توهين نکرده اند؟ يا افرادي که آزادي را براي مردم تشريح مي کنند اينها توهين نکردند؟ آيا آنهايي که سند ۲۰۳۰ را بصورت مخفيانه اجرايي کردند از سال ۹۴ تا الآن در مدارس ابتدايي و پيش دبستاني آنان توهين نکرده اند؟

هاشمي ابراز داشت: ما جمعيت دانشجو و تحصيل کرده کشور و جمعيت معلمان کشور از شماهايي که بدون اجازه و مشورت مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي سندي را تصويب کرده ايد و ابلاغ و اجرا کرده ايد آن هم بصورت مخفيانه نخواهيم گذشت.

اين دانشجو معلم ادامه داد: من هم البته اميدوارم خداوند از گناه شما و امثال شما بگذرد. تقريباً مطمئنم که سرتان هم براي مردم درد نمي کند؛ چراکه چندي قبل در يکي از سخنراني هايتان گفته بوديد که ما مسئول به بهشت و جهنم رفتن افراد نيستيم؛ البته بايد گفت طبق قانون و سوگند نامه اي که روز تنفيذ حکم رياست جمهوري بدان قسم ياد کرده ايد؛ اين وظيفه هم به شما محول شده است، حال اگر خود به سوگندنامه خود پايبند نباشيد، خود مي دانيد و خداي خود و البته مردمي که بر گردن شما حق دارند به واسطه رأيي که به شما داده اند، اين مي شود يک گناه اجتماعي؛ اميدوارم خداوند از سر تقصيرات شما بگذرد البته ببخشيد شما خودتان مجتهد هستيد و این تذکری بیش نیست!!!

سيد مصطفي هاشمي بيان داشت: در سراسر سند آموزش ۲۰۳۰ از واژه ها و مفاهيم حقوق بشر صلح، توسعه، عدالت جنسيتي، منع خشونت، شهروند جهاني و ديگر واژگاني که کشور را متعهد به پذيرش نگاه بين المللي مي کند استفاده شده است، در حالت عادي، با اين نگاه که ما هم کشوري از بين ديگر کشورهاي جهان هستيم مشکلي ندارد اما مشکل از آن جا شروع مي شود که کشور ما بايد از اين واژگان که مفاهيم مورد تأکيد جامعه جهاني و کدخداي جهاني است در متون و محتواي درسي استفاده کند؛ و البته اگر نخواهيم استفاده کنيم که سند را اجرايي نکرده و نقض پيمان کرده ايم.

وی ادامه داد: در صورت عدم اجرا، در بند ۷ اساسنامه يونسکو آمده است، يونسکو متولي عملياتي سازي، هدايت، نظارت بر پيشبرد اجراي چارچوب عمل هاي جهاني است و اين صراحتاً با اصل ۱۵۳ قانون اساسي مخالفت دارد، با اصل نفي سبيل در دين اسلام مخالفت دارد؛ اين يعني يونسکو حتي مي تواند محتواي درسي کتب را هم تغيير بدهد؛ همانطور که کتاب آمادگي دفاعي را از دروس ما حذف کردند، همانطوري که درس شهيد فهميده را از کتاب ها حذف کردند، همانطور که درس حادثه طبس را حذف کردند آن هم به بهانه ايجاد خشونت در کودکان که جاي بسي تأمل دارد.

اين دانشجوی فعال فرهنگی با ابراز تأسف از امضای این سند تصريح کرد: متاسفانه ما مجبوريم بندهای این سند را اجرا کنيم و واژگان گفته شده را در محتواي کتب درسي وارد کنيم؛ اما يک سوال اينجا پيش مي آيد اينکه اگر ما نمي خواستيم نگاه تئوريک جمهوري اسلامي را به جاي تعاريف جاري در نظام بين الملل قرار دهيم، آيا در طول اين چهار دهه تحريم و فشاري به کشور تحميل مي شد؟ اينکه اگر نمي خواستيم نگاه انقلاب اسلامي را در جهان تثبيت کنيم، پس چرا هزاران شهيد در اين راه تقديم کرده و مي کنيم؟ اصلاً چرا انقلاب کرديم؟ مگر نه اين است که در زمان شاهنشاهي پهلوي هم اين ديدگاه ها را بر کشور حاکم بوده است.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۳:۲۷

29 Dec 2019