۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۲۶۷۳
امام جمعه شهر سامان :

نشست 1+5 انتقال دهنده اين امر است که همواره مصمم اجراي دقيق برجام و دفاع از حق خود هستيم

امام جمعه شهر سامان گفت: جلسه اي سه شنبه در وين براي بحث برجام تشکيل شد و تمام مسئولان و دولتمردان به ويژه دست اندرکاران حوزه ديپلماسي اجماع دارند که تمديد تحريم ها توسط آمريکا نقض برجام است.
نشست 1+5 انتقال دهنده اين امر است که همواره مصمم اجراي دقيق برجام و دفاع از حق خود هستيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، امام جمعه شهر سامان در خطبه نماز جمعه اين هفته با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه اگر در خيلي از کار ها نيت و انگيزه الهي باشد آن امورات عبادت محسوب مي شود، اظهار داشت: نماد هاي همچون نماز و روزه که نماز نسبت به ساير عبادات مثل گذرنامه است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه نماز اساس است ، اگر اين گذرنامه بود وسايل ديگر هم به درد مي خورد
ولي اگر گذرنامه نبود بقيه کار ها هم مفيد نيست، بيان داشت: تمام سفارش انبيا و آخرين سفارش انبيا نماز بوده است و در روايت داريم نماز يک قلعه اي است ما را از آسيب پذيري در مقابل شيطان حفظ مي کند.

براي ايجاد لذت در نماز،ارتباط ، شناخت مفهوم نماز لازم است.

وي با اشاره بر اينکه انسان بايد نماز و آثار نماز را درک کند افزود: انسان بايد به آثار نماز توجه کندچرا که نماز فحشا و منکر را از بين مي برد، براي ايجاد لذت در نماز،ارتباط ، شناخت مفهوم نماز لازم است.

امام جمعه شهر سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه بدون تقوا کارهاي ما به ثمر نمي رسد، اذعان داشت:تقوا جايگزيني ندارد و تقوا يک چيز ضروري است ترس از خدا و خويشتن داري و گناه نکردن جزء ضروريات است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور رحلت يار ديريرين امام و رهبري را تسليت عرض کرد و بيان داشت:رحلت ناگهاني يار ديرين امام و انقلاب براي همه ما يک تلنگري بود که همه رفتني اندو از مرگ گريزي نيست.

ملک پور با بيان اينکه يادآوري اين بود که عمر دنيا با همه پستي و بلندي هايش بس کوتاه است، بيان داشت: غير از خدا هرچه باشد فاني و رفتني است و آنچه که ماندگار است ، خداوند تبارک و تعالي است و هرکس وصل به خدا شد ماندگار مي شود.

وي با بيان اينکه تعابيري که مقام معظم رهبري در پيام تسليت ارتحال مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني صادر کردند جاي بس دقت دارد
رفيق ديرين، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامي , همکار و همرزمي که همدلي با وي به ۵۹ سال تمام مي رسد و همه اين تعابير نشان از مودت و ارتباط عاطفي است.

ملک پور با اشاره بر اينکه رهبر معظم انقلاب با نگاهي عميق به شرايط زمان و ضرورت حفظ شخصيت حريم اين يار امام و رهبري به صورتي روشن و شفاف فرمودند، عنوان کرد: اختلاف نظرها و اجتهادهاي متفاوت در برهه هايي از اين دوران طولاني هرگز نتوانست پيوند رفاقتي را که سرآغاز آن در بين الحرمين کربلاي معلي بود به کلي بگسلد.

ملک پور با بيان اينکه و اين نظام اسلامي به درجه اي از اقتدار و استحکام رسيده که قدرت هضم و جذب تمامي اختلاف و تفاوت ها و نگرش ها را در اداره حاکميت دارد، تاکيد کرد: اين اختلاف ها و دغدغه ها تا زماني که در چارچوب ارتقا و تعالي نظام اسلامي باشد قابل قبول و احترام و توجه است.

مردم هيچ گاه سوابق و خدمات يک چهره انقلابي و خدوم را فراموش نمي کنند.

امام جمعه سامان با بيان اينکه حضور با شکوه و هوشمندانه مردم در مراسم تشييع ايشان که در ارزيابي نهادهاي نظارتي و امنيتي بيش از ۳۰۰ هزار نفر بوده بيان داشت: نشان داد که مردم هيچ گاه سوابق و خدمات يک چهره انقلابي و خدوم را فراموش نمي کنند.

ملک پور با بيان اينکه ولو اينکه در برهه هايي با برخي تصميمات و نظرات ايشان مخالفت داشته باشند، و مردم نشان دادند که هاشمي رفسنجاني را در چارچوب نظام اسلامي و مريد امام و يار ديرين رهبري تعريف مي کنند، افزود: خب مي دانيد دشمن و رسانه هاي بيگانه تلاش داشتند مراسم تشييع رابه صحنه اختلاف ميان مردم و حاکميت تبديل کنند.

تمام مسئولين و دولتمردان ديپلماسي اجماع دارند که تمديد تحريم ها توسط آمريکا نقض برجام است

وي گفت: جلسه اي سه شنبه در وين براي بحث برجام تشکيل شد و تمام مسئولان و دولتمردان به ويژه دست اندرکاران حوزه ديپلماسي اجماع دارند که تمديد تحريم ها توسط آمريکا نقض برجام است.

ملک پوربا بيان اينکه حالا چه نقض گسترده و چه نقض جزئي که البته عادت آمريکايي ها معمولا همين است، تصريح کرد: از نقض هاي جزئي آغاز مي کنند و چنانچه حريف عکس العمل نشان ندهد وقدمي جلوتر مي آيند و با نقض هاي بزرگتري طرف را روبرو مي کنند.


وي با بيان اينکه آمريکا مي گويد تحريم ها را تمديد کرديم،اما چون تاثيري به دنبال نداشته و ما متوقف کرديم آن را ، پس اين نقض برجام نيست، بيان داشت: در هر صورت تمديد تحريم ها از نظر نظام اسلامي نقض برجام است.

ملک پور با اشاره بر اينکه بايد مسئولان مربوطه پاسخ قاطع و مناسبي به طرف مقابل بدهند، تايکد کرد: درجلسات متعددي در بخش هاي مختلف نظام شکل گرفت ونتيجه اين شد که گرچه اين نقض فاحش و فراگير نيست اما نبايد بدون پاسخ بماند.

ما همواره مصمم بر اجراي دقيق برجام و دفاع از حق خودمان هستيم

وي با بيان اينکه بالاخره ۱+۵ وادار به نشستي شد ، گرچه فايده اي نداشت، اما اين پيام به طرف مقابل منتقل شد که ما همواره مصمم بر اجراي دقيق برجام و دفاع از حق خودمان هستيم، ابراز کرد: ولي در هر صورت آنچه مردم عزيز ايران انتظار دارند اين است که نه فقط در مسئله برجام و بدعهدي هاي طرف مقابل بلکه در کليه سياست هاي خارجي سه اصل عزت و مصلحت و حکمت باشد و در کنارش حتما شجاعت و صداقت هم قرار بگيرد.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه شجاعت مقابل زياده خواهي ها و بدعهدي ها و صداقت در برابر جامعه جهاني اينکه ايران به دور از مکر و حيله بر حق مسلم خودش اصرار دارد، خاطر نشان کرد: صداقت در برابر افکار عمومي داخل و مردم شريف ايران که با حساسيت همه اوضاع را رصد مي کنند و انتظار مردم اين است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پوربيان داشت: که همه مسائل را بدانند و روبروي مردم چيزي به نام اين ها محرمانه هستند قرار ندهند، وقتي همه چيز روشن باشد مردم بدون هيچ ابهامي شجاعت مردان سياست و حوزه ديپلماسي کشور را هم دريافت مي کنند و آنها را تحسين مي کنند.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۸:۲۷

1 Jan 2020