۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۱۶۲۹
در چهارمحال و بختیاری؛

سفر معاون اول رئیس جمهور و دعوت گزینشی خبرنگاران

استانداری چهارمحال وبختیاری برای پوشش خبری سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان از رسانه های این استان دعوت گزینشی بعمل آورد. براساس تصمیم استانداری این استان، برای پوشش خبر این سفر فقط خبرگزاریها دعوت شده اند واز دعوت خبرنگاران مطبوعات خودداری شده است.!
سفر معاون اول رئیس جمهور و دعوت گزینشی خبرنگاران
به گزارش جهانبین نیوز، جمعی ازخبرنگاران روزنامه های کثیرالانتشار ومحلی درتماسهای تلفنی نسبت به این حرکت زشت ،توهین آمیز وتبعیض آمیز استانداری بشدت اعتراض نموده وخواستار برکناری سریع مسئول روابط عمومی استانداری شدند.

طی تماس با مسئول روابط عمومی استانداری علت عدم دعوت از خبرنگاران مطبوعات را از وی جویاشده که آقای بدیعی دلیل این امر را نداشتن جا درسالن عنوان کرد!!

بدیعی افزود: چون روزنامه های محلی وکشوری خیلی زیاد هستند تصمیم گرفتیم هیچکدام را دعوت نکنیم!! وفقط به دعوت از خبرگزاری ها اکتفا کردیم.

وی درپاسخ به به سوال خبرنگارما مبنی بر اینکه چرا بین رسانه ها تبعیض قائل میشوید افزود : چون خبرگزاری ها سریع اخبار را روی سایت ها یشان قرار میدهند ما هم تصمیم گرفتیم فقط خبرگزاریها را دعوت کنیم!

یکی دیگر از عوامل روابط عمومی استانداری نیز دراین زمینه به خبرنگارما گفت : از دفترمعاون اول رئیس جمهور به ما دستورداده شده که فقط خبرگزاریها را دعوت کنیم!!

تعدادی از خبرنگاران روزنامه های سراسری ومحلی دراین استان ضمن انتقاد شدید از این دعوت گزینشی واظهارات غیرقابل قبول مسئول روابط عمومی استانداری اظهارداشتند : اطلاع رسانی جز وظایف ذاتی وحق طبیعی مطبوعات است وهیچ مقام ومسئولی حق ندارد مطبوعات را از انجام وظایف خود محروم کند وجمع کثیری از مردم و خوانندگان مطبوعات را از اخبار ووقایع استان وکشور وبویژه برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهور به استان محروم کند.

تعدادی دیگر از خبرنگاران استان عدم دعوت از خبرنگاران مطبوعات توسط روابط عمومی استانداری را مسبوق به سابقه دانستند و اظهار داشتند: درسفرهای قبلی برخی از وزرا ومسئولین ارشد کشوری ومعاونین رئیس جمهور به این استان نیز متاسفانه همین رویه غلط و تبعیض آمیز نسبت به رسانه های استان ادامه داشت.

در یک تماس تلفنی با مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان این اقدام غیرمعمول استانداری را باوی درمیان گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با تقبیح این اقدام روابط عمومی استانداری گفت: کار بسیار اشتباهی صورت گرفته ونباید بین نشریات محلی وکشوری وخبرگزاریها درامر اطلاع رسانی به جامعه تبعیض یا تفاوت قائل شد.

کارگران افزود: اهمیت سفر مقامات ومسئولین کشوری به استان ایجاب میکند که همه رسانه ها اعم از خبرگزاریها ومطبوعات می بایست برای پوشش خبری برنامه های این سفر دعوت بشوند.

جمع دیگری از خبرنگاران نشریات محلی وکشوری نیز با انتقادشدید از این اقدام استانداری خواستاری برکناری فوری مسئول وعوامل روابط استانداری وتوضیح شخص استاندار نسبت به این اقدام غلط وتوهین آمیزنسبت به جامعه خبری استان شدند.

 مهرداد شریفی

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۶:۱۷

12 Jan 2020