۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۳۰۰۲۹
مسئول سازمان بسيج مساجد و محلات استان خبر داد:

برگزاري جشنواره برترينهاي مساجد چهارمحال و بختياري

مسئول معاونت بسيج مساجد و محلات سپاه حضرت قمربني هاشم (عليه السلام) گفت: جشنواره تجليل از برترين هاي مساجد استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.
برگزاري جشنواره برترينهاي مساجد چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين؛ سرهنگ پاسدار ايرج پسند پيرامون وظايفت معاونت بسيج مساجد و محلات، گفت: کليه برنامه هاي ابلاغي سازمان بسيج مستضعفين به پايگاههاي بسيج مساجد ومحلات را نظارت، پيگيري و بصورت بومي ابلاغ و رصد مي نماييم و برنامه هايي نيز به عنوان متولي اجرا مي کنيم، که جشنواره برترينهاي مساجد از اين دسته برنامه ها مي باشد.
وي،‌افزود: اين جشنواره در روز 31 مرداد هرسال که روز قشر بسيج مساجد و محلات مي باشد با عنوان روز جهاني مسجد برگزار مي شود.

سرهنگ پسند، به چرايي نامگذاري روز31مرداد بعنوان روز جهاني مسجد و همچنين روز قشر بسيج مساجد و محلات نيز اشاره کرد و گفت:  اين مطلب به سالها قبل و حمله ددمنشانه رژيم جنايتکار صهيونيستي  به مسجدالاقصي و به آتش کشيدن اولين قبله مسلمانان جهان برمي گردد. 21آگوست برابر با ٣٠ مرداد بنا به در خواست جمهوري اسلامي ايران، از سوي سازمان کنفرانس ‌اسلامي به عنوان روز جهاني مسجد نامگذاري شد .

 وي، ادامه داد: متعاقب آن در سال، يک هفته برنامه‌هايي براي تکريم، تجليل، اعزاز و اکرام مساجد به اجرا در‌مي‌آيد. ٢١ آگوست مصادف است با به آتش کشيدن مسجدالاقصي توسط صهيونيست‌ها و برنامه هاي هفته تکريم و تجليل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهريورماه به طور گسترده برگزار مي‌شود.

مسئول بسيج مساجد و محلات استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: مسجد پايگاه انسجام و يکپارچگي مسلمانان است و نماز جماعت و تشکيل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبي بيانگر هماهنگي و انسجامي است که حضور در مسجد فراهم مي‌آورد.
سرهنگ ايرج پسند، گفت: در اينجاست که افراد نمازگزار همچون قطره‌هاي آب به يکديگر مي‌پيوندند تا دريايي از اتحاد را به نمايش درآورند. همه در کنار يکديگر در برابر پروردگار يکتا رو به سوي يک قبله مي‌کنند و لب به حمد و ثناي آن يگانه نازنين مي‌گشايند و هماهنگ با يکديگر سرود توحيد را زمزمه مي‌کنند.

وي، پيامبراکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) را پايه‌گذار  اولين مسجد دانست و افزود: او مکاني را پايه‌گذاري کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحاني و معنوي، کانون فعاليت‌هاي اجتماعي مسلمانان نيز به شمار مي‌رفت. به همين دليل مسجد در طول تاريخ اسلام از ويژگي برجسته‌اي برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمين در ابعاد مختلف، از جمله عقايد و فعاليت‌هاي فرهنگي، عبادي، سياسي و اقتصادي در مساجد انجام مي‌شد.

سرهنگ پسند تصريح کرد: پس بااين اهميتي که دين اسلام براي مساجدقائل است ، داشتن برنامه خاص اين روز جزء ضروريات است. ازجمله اين برنامه ها جشنواره برترينهاي مساجد مي باشد، که در روز يکشنبه 31مردادماه در حسينه آيت الله بهاالديني سپاه استان باسخنراني حضرت آيت الله سيد احمدخاتمي، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبري برگزار مي گردد .
وي، گفت: تجليل از فرماندهان برتر پايگاههاي بسيج مساجد و محلات، هيئت امنا و خادمين برتر، کانونهاي فرهنگي فعال تر و امامان جماعتي که تلاش بيشتري در رونق مساجد دارند، در دستورکارمي باشد، که هماهنگي بسيارخوبي نيز با سازمانها و ادارات متولي مانند؛ اوقاف و امورخيريه، تبليغات اسلامي  و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي و امور هماهنگي مساجد استان طي جلسات متعدد برقرار شده است .

سرهنگ پسند، اضافه کرد: همچنين شبيه برنامه ذکرشده در تمامي نواحي برگزارمي گردد وتمامي پايگاههاي بسيج مساجد نيز با داشتن برنامه خاص همراه بانماز درگراميداشت اين روز سهيم مي باشند، که پوشش خبري گسترده اين روز و اطلاع رساني و همچنين انعکاس خبري اين رخداد ازطريق شبکه هاي صداوسيماي استاني ، فضاي مجازي، سايتهاي استاني، پايگاهي، حوزه اي و ناحيه اي نيز باتمام قوت صورت مي پذيرد .

وي، ادامه داد: از اهداف و عرصه هاي مد نظر اين جشنواره مي توان به انتخاب دست اندرکاران برتر، انتخاب الگوهاي برتر در اداره مساجد، ارائه الگوهاي موفق از کارکردهاي مردمي، انتخاب مساجد برتر ازديد نمازگزاران، برگزاري مسابقه اي از کارکردهاي مختلف مسجد در زمينه فيلم کوتاه، عکس، مقاله و دلنوشته نام برد.

اين مقام مسئول در پايان تأکيد کرد: با اين جمله و رهنمود حضرت امام خميني(ره) صحبتهايم راپايان مي دهم، که مساجد سنگر هستند پس سنگرها راحفظ کنيد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۵:۰۰

28 Feb 2020