۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۲۹۷۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بيان اصول استحکام خانواده براي زوج هاي جوان قبل از ازدواج ضروري است

حجت الاسلام والمسلمين دکتر ناصر رفيعي گفت: مگر ما به ائمه معصومين و اهلبيت عليهم السلام نمي گوييم؛ " سلم لمن سالمکم"، البته دوستي هميشه زباني نيست؛ بلکه بايد در عمل نيز نشان دهيم.
بيان اصول استحکام خانواده براي زوج هاي جوان قبل از ازدواج ضروري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين؛ حجت الاسلام والمسلمين دکتر ناصر رفيعي، در جمع خانواده هاي کارکنان نمايندگي ولي فقيه سپاه استان، با تبريک فرارسيدن ميلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها، به تبيين اصول استحکام بنيان خانواده از منظر اسلام پرداخت .

وي، با اشاره به اهميت بحث خانواده بر ضرورت تبيين اصول تحکيم خانواده تأکيد کرد و افزود: بر اساس روايتي از حضرت امام صادق عليه السلام، مرد در خانواده به سه ويژگي نيازمند است؛ که خوش اخلاقي، سعه مالي و غيرت از جمله اند.

دکتر رفيعي، با اشاره به آمار طلاق در جامعه و اينکه بسياري از اين طلاق ها در 5سال اول زندگي مشترک اتفاق مي افتد، ادامه داد: بيان اصول استحکام خانواده براي زوج هاي جوان قبل از ازدواج ضروري است.

استاد حوزه و دانشگاه، اصول مهم استحکام بنيان خانواده را در 6اصل تشريح کرد و گفت: اولين اصل، ابراز محبت زوجين به يکديگر است. زن و مرد بايد به هم بگويند دوستت دارم،‌که با اعلام کردن اين جمله، دوستي ثابت مي شود . مگر ما به ائمه معصومين و اهلبيت عليهم السلام نمي گوييم؛ " سلم لمن سالمکم"، البته دوستي هميشه زباني نيست؛ بلکه بايد در عمل نيز نشان دهيم.

وي، اولين هنر يک زن و شوهر را شناخت محبوب ها و مغضوب هاي يکديگر دانست و شناخت دنياي زن و مرد را مهم ترين وظيفه برشمرد.

دکتر رفيعي، صبر و بردباري را دومين اصل در استحکام بنيان خانواده دانست و گفت: زني که بر بداخلاقي مرد صبر کند، زني که بر غيرت مردش صبر کند و زني که مهريه خود را بر مرد خويش ببخشد، از سه گروهي هستند که فشار قبر ندارند و با حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها در روز قيامت محشور خواهند شد.

وي، در قبال اين صبر و بردباري و بخشش زنان از مردان نيز خواست که به وظيفه ديني خود در قبال خانواده عمل کنند و ضمن رعايت اخلاق حسنه در خانواده، بخشي از اموال خود را به نام همسر خويش کنند و در بحث غيرت و تعصب خانواده نيز سخت گيري بيش از خواسته هاي ديني نداشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، تغافل را از ديگر اصول استحکام بنيان خانواده برشمرد و گفت: تغافل از غفلت جداست و به معني ناديده گرفتن اشتباهات طرف مقابل است و به نوعي بخشيدن و درگذشتن از اشتباهات وي مي باشد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي، با اشاره به خدمت حضرت علي عليه السلام در خانه و کمک به حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها در انجام امور خانه، اصل تعاون را براي تقويت بنيان خانواده ضروري دانست و رازداري را ششمين اصل مهم براي استحکام زندگي زوجين عنوان کرد.

وي، در ادامه به آسيب هاي فراروي خانواده ها از جانب شبکه هاي اجتماعي اشاره کرد و تأکيد کرد: توجه به فرزندان و دوستي ور فاقت با آنان به استحکام بنيان خانواده کمک شاياني مي کند.


انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۵:۰۳

14 Feb 2020