۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۷
درپی تغییر موضعی عجیب؛

بان‌کی‌مون خواسته غرب برای سرنگونی اسد را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد با انتقاد از خواسته غرب برای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه، این تقاضاها را غیرعقلانی و غیرمسئولانه توصیف کرد که باعث هجوم میلیون‌ها پناه‌جو به اروپا شده است.
بان‌کی‌مون خواسته غرب برای سرنگونی اسد را محکوم کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد با انتقاد از خواسته غرب برای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه، این تقاضاها را غیرعقلانی و غیرمسئولانه توصیف کرد که باعث هجوم میلیون‌ها پناه‌جو به اروپا شده است.

رئیس سازمان به اصطلاح ملل در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال‌موندو (El Mundo) ضمن محکوم کردن این خواسته از سوی کشورهای غربی گفت: "آینده رئیس جمهور اسد باید بوسیله مردم سوریه معین شود. این بسیار ناعادلانه و غیرمنطقی است که تمام فرایند مذاکرات سیاسی را معطل یک نفر کنیم."

وی در ادامه از موضع روسیه‌ برای حل بحران سوریه که در آن آینده اسد باید با انتخابات تعیین شود، حمایت کرده و خاطرنشان کرد: که کشورهای غربی که اصرار دارند اسد نباید جزئی از فرایند انتقال قدرت باشد، باعث مرگ هزاران نفر شده و میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌اند.

بان افزود: "دولت سوریه نیز اصرار دارد که رئیس جمهور اسد باید بخشی از دولت انتقالی باشد درحالی که کشورهای غربی با آن مخالفت می‌کنند. به همین دلیل بود که ما سه سال را از دست داده، بیش از ۲۵۰ هزار نفر کشته، ۱۳ میلیون نفر آواره و ۵۰ درصد زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌ها و مدارس نابود شده‌اند."

روز گذشته نشست وین با موضوع حل بحران سوریه برای اولین بار با حضور ایران و کشورهای موثر در سطح منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی در هتل "امپریال" وین آغاز شد. ظریف درباره اینکه در مورد سوریه جلسه طولانی و جدی بود، تصریح کرد: درباره سوریه بحث‌های بسیار صریحی انجام انجام شد و گروهی از شرکت‌کنندگان تلاش داشتند که باید راجع به آقای بشار اسد تصمیم‌گیری شود.

'جان کری' پس از مذاکرات روز جمعه درباره سوریه در وین گفت: همه ما معتقدیم که چهار و نیم سال جنگ، خیلی طولانی است و همه وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست وین با این باور در این نشست شرکت کردند که جنگ در سوریه باید خاتمه یابد.

سخنگوی کاخ سفید نیز از طرح اعزام نیروهای ویژه ارتش آمریکا به شمال سوریه برای نبرد با داعش خبر داد. این اقدام دولت آمریکا را می‌توان در راستای "عرض اندام" آمریکا مقابل روسیه ارزیابی کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۸:۵۱

29 Feb 2020