۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۴۷۴۰
انصارالله:

رژیم سعودی باید برای فاجعه منا محاکمه شود

سخنگوی انصار الله یمن اعلام کرد فاجعه‌ای که برای حجاج در منا رخ داد،‌ ایجاب می‌کند که کشورهای عربی و اسلامی رژیم سعودی را به پای میز محاکمه بکشانند.
رژیم سعودی باید برای فاجعه منا محاکمه شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بسیج، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، عصر امروز در واکنش به انفجار تروریستی مسجد «البلیلی» در پایتخت این کشور که به کشته شدن دست‌کم ۲۵ نمازگزار منجر شد، گفت: «جنایت انفجار تروریستی در مسجد البلیلی در صنعا نتیجه اظهارات طائفه‌گرایانه خطیب مسجدالحرام در خطبه عرفه است.»

عبدالسلام خاطرنشان کرد «اظهارات تحریک‌آمیز و طایفه‌گرایانه خطیب آل‌سعود در خطبه عرفه علیه یمنی‌ها در راستای تلاش برای مشروعیت دادن به مزدوران سعودی‌ها بود که به جنایات انتحاری علیه ملت یمنی ادامه می‌دهند.»

این سخنگو افزود «هنوز ساعاتی از اظهارات نفرت‌برانگیز و بی‌سابقه این خطیب نگذشته بود که انفجار در مسجد البلیلی در صنعا که هنگام اقامه نماز عید قربان بود، رخ داد و منجر به شهید شدن بیش از ۲۰ نفر و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر منجر شد. این جنایت تأکید می‌کند که آن خطبه به مانند انفجار جنگ دینی بود تا بدین ترتیب آل‌سعود را از بن‌بست اخلاقی، سیاسی و نظامی که در آن افتاده است، نجات دهد.»

گفتنی است که خطیب مسجدالحرام، روز گذشته در خطبه روز عرفه، به ملت یمن و جنبش انصار الله حمله کرد و به قتل رساندن آنها را خواستار شد. این خطیب سعودی، در عین حال در خطبه روز عرفه، جنایت‌های کنونی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را کاملا نادیده گرفت و هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.

سخنگوی رسمی انصارالله در ادامه سخنانش جهان اسلام را «مسئول نادیده گرفتن جنایات آل‌سعود علیه یمن و یمنی‌ها» خواند و از کشورهای عربی و اسلامی جهان خواست قبل از اینکه زمان بگذرد از خواب غفلت بیدار شوند و جدی بودن تهدیدهای نظام سعودی علیه سرنوشت منطقه را متوجه شوند.

عبدالسلام تأکید کرد تنها، دشمن اسرائیلی است که از فرو رفتن اعراب و مسلمانان در باتلاق جنگ‌های فرقه‌ای که شیوخ آل‌سخودی درصدد راه‌اندازی آن هستند، استفاده می‌کند.

وی در اشاره به فاجعه تاسف‌بار منا که صبح پنجشنبه رخ داد و به کشته و زخمی شدن حدود یک‌هزار و پانصد حجاح منتهی شد، گفت: «این فاجعه ایجاب می‌کند که اعراب و مسلمانان یک‌صدا شوند و نظام سعودی را به دلیل کوتاهی در اتخاذ تدابیر امنیتی کافی برای سلامت و امنیت زائران، پای میز محاکمه بکشانند.»

وی بار دیگر اقدام رژیم عربستان سعودی در محروم کردن حاجیان یمنی از ادای مناسک حج، محکوم کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۶:۴۸

2 Jan 2020