۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۴۷۳۳
آمار کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان؛

بیش از نیم میلیون پناهجو وارد اروپا شدند

آخرین آمار کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که بیشتر پناهجویان از آب‌های یونان وارد اتحادیه اروپا شده‌اند.
بیش از نیم میلیون پناهجو وارد اروپا شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (۲۹ سپتامبر / ۷ مهر) اعلام کرد که در سال جاری میلادی ۲۰۱۵ بیش از نیم میلیون پناهجو از آب‌های مدیترانه عبور کردند تا خود را به خاک اروپا برسانند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنین اعلام کرد که ۲ هزار و ۹۸۰ نفر از پناهجویان حین تلاش خود در آب‌های مدیترانه مفقود شده یا جان خود را از دست دادند.

به گزارش دویچه وله، بنابر این آمار رسمی، ۵۴ درصد از پناهجویان از ابتدای سال جاری اهل سوریه‌اند.

سازمان ملل می‌گوید که بیش از ۳۸۳ هزار نفر از متقاضیان پناهجویی از طریق یونان وارد اتحادیه اروپا شدند. بیش از ۷۰ درصد مجموع پناهندگانی که وارد یونان شدند، شهروندان سوریه‌اند.


به گزارش صدای آمریکا، بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی از جمله یونان، بارها خواستار امضای توافق صلح در سوریه شده‌اند و آن را تنها راه‌ حل دائمی برای حل بحران پناهجویان توصیف کرده‌اند.

بعد از یونان، ایتالیا با بیشترین تعداد ورود پناهجویان در خاک اروپا مواجه بوده است. به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از ابتدای ژانویه‌ سال جاری تاکنون ۱۲۹ هزار پناهجو وارد ایتالیا شده‌اند.

جهان در حال حاضر با بزرگ‌ترین بحران پناهجویی بعد از جنگ دوم جهانی مواجه است. تعداد آوارگان جنگی در جهان دهه‌ها است که تا این میزان چشمگیر و فزاینده نبوده است.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که براساس برآوردهای انجام‌شده تخمین می‌زند که تا پایان سال ۲۰۱۶، هشتصد و پنجاه هزار پناهجوی دیگر وارد اروپا شوند. سازمان ملل می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی، دست‌کم ۴۰۰ هزار پناهجوی دیگر وارد اتحادیه اروپا خواهند شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۴:۱۳

14 Feb 2020