۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۴۲۶۱

محروم ماندن مردم شهرستان فارسان از اکران فيلم سينمايي محمد رسول‌الله(ص)

از پنجم شهريورماه اکران فيلم سينمايي محمد رسول‌الله(ص) در سراسر کشور آغاز شد و به دليل محتواي بسيار بالا و موضوع مهم آن با استقبال چشم‌گير مردم سراسر کشور مواجه شده اما در اين بين شهرستان فارسان به دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم مردم از ديدن اين فيلم پر محتوا محروم مانده‌اند.
محروم ماندن مردم شهرستان فارسان از اکران فيلم سينمايي محمد رسول‌الله(ص)
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سينما هنري به تمام معنا و يکي از مهم‌ترين ارکان فرهنگ‌سازي و سوق انديشه و افکار عمومي ملت به سوي آرمان‌ها و اهداف هر جامعه‌اي و آخرين ادراک از درک‌ها و دستاوردهاي هنري و فرهنگي مي‌باشد که به اين دليل به هنر هفتم مشهور است، پس مسلما هميشه در طول تاريخ آخرين دستاورد يک علم فرهنگي پيشرفته‌ترين و موثرترين جلوه فرهنگ‌سازي و گراينده افکار عمومي به سوي آرمان‌ها جامع هر جامعه‌اي بوده است.

 اهميت و وجود سينما در کنار ديگر رسانه‌هاي فرهنگي يک امر بسيار مهم و در متن فرهنگ‌سازي جامعه اسلامي ما نيز به وضوح ديده مي‌شود تا جاي که رهبر کبير انقلاب ما در رابطه اين مهم فرمودند: اعتلاي سينماي کشور، نياز محسوس است و همه بايد اين حقيقت را در يابند که هنر مهم و بسيار برجسته سينما براي کشور، يک نياز و ضرورت محسوب مي‌شود.

نداشتن سينما در شهرستان فارسان به‌گونه‌اي است که  تاکنون تمهيداتي براي راه‌اندازي سينما براي اين شهرستان‌ در نظر گرفته نشده و اين در حالي است که مسئولان  وظيفه‌ دارند شرايط و زيرساخت‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي را در هرشهرستاني فراهم کنند.

اما استقبال مردم اين شهرستان از  برنامه‌هاي سينمايي بسيار گسترده بوده، در حدي که برنامه شيار 143 مورد استقبال مردم قرار گرفت و خواستار يک حرکت فرهنگي ديگر همچون ساخت سينما در اين شهرستان شد.

فيلم محمد رسول الله هم‌اکنون در شهرستان‌هاي شهرکرد وبروجن پخش مي‌شود.

شهر فارسان با جمعيت 35 هزار نفري و داشتن پتانسيل‌هاي بالاي هنري در زمينه سينما و تئاتر شهر بدون سينما مي‌باشد.

انتهای پیام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۳:۴۴

28 Jan 2020