۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۲۹۱۶
نشریه آمریکایی گزارش داد؛

پیروز رابطه با ایران؛ روسیه یا آمریکا

تماشای حرکت بعدی واشنگتن و تهران و همچنین مسکو بسیار جذاب خواهد بود و باید دید رابطه آنها بعد از امضای توافق هسته ای چگونه پیش می رود.
پیروز رابطه با ایران؛ روسیه یا آمریکا
به گزارش جهانبین نیوز، با ادامه روند مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ برخی تحلیلگران بر این باورند که بیش از ایران این غرب است که به رابطه با این کشور به ادعای آنها منزوی نیاز دارد.

پایگاه اینترنتی نشزیه"بیزینس اینسایدر" (businessinsider) در گزارشی نوشت: «در صورتی که توافق هسته ای بین ایران و غرب امضا شود، پنجره جدیدی باز خواهد شد و البته مشخص نیست که کدامیک از کشورهای آمریکا و روسیه از این فضای بوجود آمده، نفع بیشتری را خواهند برد.»

بیزینس اینسایدر با بیان اینکه "موضوع اصلی، تغییر روابط گذشته با ایران از سوی غرب است" می نویسد: «اینکه رابطه کدامیک از آمریکا و روسیه با ایران بهتر شود، بستگی به این دارد که آیا واقعا غرب بعد از امضای توافق هسته ای، با ایران رابطه برقرار خواهد کرد یا نه.

چیزی که مشخص اینکه غرب در تلاش است تا دریچه تازه ای از روابط خود با ایران را بعد امضای توافق هسته ای باز کند و تبادلات تجاری و مالی و سرمایه گذاری های گسترده ای را در این کشور انجام دهد که این نیازمند بهبود رابطه با ایران است.»

این نشریه آمریکایی با اشاره به روابط ایران و روسیه و چشم انداز آن بعد از توافق هسته ای می نویسد: «از آن طرف نیز این روسیه است که بعد از توافق هسته ای، نفع زیادی خواهد برد. این را نیز باید اضافه کرد که تمامی شرایط ژئوپولوتیکی حال حاضر در خاورمیانه، ایجاب می کند که اختلاف غرب با ایران باقی بماند.

ایران در حال حاضر با سیاست های یکجانبه خود کاملا در مسیر مخالف با منافع غرب و متحدان آن یعنی عربستان و اسرائیل قدم برمی دارد و حل این اختلاف، نیازمند مذاکرات بیشتری است.»

بیزینس اینسایدر در ادامه با تاکید بر تحرکات محتاطانه آمریکا و روسیه در قبال ایران و همچنین نگرانی دوطرف از هم دیگر اضافه می کند: «درصورتی هم که غرب رابطه ای را با ایران برقرار نکند، روسیه همچنان می تواند با نفوذ سیاسی و اقتصادی که در خاورمیانه دارد، روند را به نفع خود تغییر دهد و پنچره ای را در ایران به سوی خود باز کند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که روسیه می تواند نسبت به متحدان خود، نفع بسیار بیشتری از رابطه با ایران و بهتر شدن شرایط کسب کند و به نوعی می تواند از این فرصت نهایت استفاده را بکند.»

این پایگاه تحلیلی در ادامه افزود: «مسکو امیدوار است تا تحریم های ایران رفع شود تا بتواند، همکاری های بیشتری با ایران انجام دهد.

حتی به نظر می رسد که مسکو از ایجاد رابطه گرم غرب با ایران در هراس است و بر این باور است که رابطه تهران و واشنگتن می تواند باعث تضعیف موقعیت جهانی روسیه بشود.

به هر حال تماشای حرکت بعدی واشنگتن و تهران و همچنین مسکو بسیار جذاب خواهد بود و باید دید رابطه آنها بعد از امضای توافق هسته ای چگونه پیش می رود.»


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۸:۳۹

12 Feb 2020