۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۲۸۳۲
جان بولتون؛

مذاکرات محکوم به شکست است/ زودتر به ایران حمله کنید

اسرائیل باید هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرد. زیرا زمانی که ایران به بمب دستیابد، هر حمله ای خطر حمله هسته ای تلافی جویانه این کشور را در بر خواهد داشت...
مذاکرات محکوم به شکست است/ زودتر به ایران حمله کنید
به گزارش جهانبین نیوز، پایگاه صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva) ضمن مصاحبه با "جان بولتون" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، به انعکاس اظهارات وی در موضوع برنامه هسته ای ایران پرداخت.

در این گزارش که تحت عنوان "بولتون می گوید اسرائیل باید به زودی به ایران حمله کند" منتشر شده، آمده است: «"جان بولتون" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در حاشیه کنسرتی در پارک مرکزی نیویورک، ضمن مصاحبه اختصاصی با "آروتز شوا" به برنامه هسته ای ایران و توافق قریب الوقوع پرداخت. در حالی که مذاکرات ایران و قدرت های جهانی در آستانه ضرب الاجل ۳۰ ژوئن ادامه دارد و پیش از این، توافقی موقت به دست آمده است، "بولتون" پیش بینی کرد که مذاکرات ایران "محکوم به شکست" است.»

این پایگاه صهیونیستی به نقل از "بولتون" نوشت: «من فکر نمی کنم که ایران هیچگونه قصدی برای متوقف کردن تلاش هایش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای داشته باشد. حتی اگر توافق در همین تابستان امضا شود، من معتقدم قبل از خشک شدن جوهر توافق، مقامات ایران آن را نقض خواهند کرد.»

"آروتز شوا" در ادامه نوشت: «بر اساس گفته های سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، غرب آگاهی کافی از برنامه هسته ای مخفیانه ایران ندارد. ضمن اینکه ساز و کار کاملی برای نظارت بر نقض احتمالی توافق توسط ایران در آینده نیز تعریف نشده است؛ در نتیجه چنین توافقی، تنها مشروعیت بخشیدن به مسیر دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است.

پس چرا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، این چنین مشتاقانه بر توافق با ایران تاکید می کند؟ از نظر "بولتون" علت اصلی این اقدامات اوباما اعتقاد او به امکان تغییر ماهیت رژیم متخاصم ایران توسط مذاکرات است. بولتون می گوید: "اوباما پیرو طرز فکری است که نفوذ آمریکا را به عنوان قسمتی از مشکل تلقی می کند و معتقد است در صورتی که بتواند به مقامات ایران نشان دهد ما تهدیدی برای آن ها نیستیم، آن ها با خوشحالی تلاش های ۳۰ ساله شان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را کنار خواهند گذاشت. من فکر می کنم که این مطلقا اشتباه است."»

در ادامه این خبر به نقل بولتون آمده است: «اسرائیل در مواجهه با تهدید ایران مجهز به تسلیحات هسته ای، مجبور به انتخاب است که آیا به تاسیسات هسته ای ایران حمله می کند یا نه؛ چرا که بر اساس تخمین ها، ایران تا ۲۰ ماه آینده قادر به تولید یک زرادخانه هسته ای خواهد بود. اسرائیل باید هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرد. زیرا زمانی که ایران به بمب دستیابد، هر حمله ای خطر حمله هسته ای تلافی جویانه این کشور را در بر خواهد داشت.

در صورت حمله به پایگاه های هسته ای ایران، کنگره آمریکا در مقابل مخالفت اوباما، از اسرائیل حمایت خواهد کرد. در آستانه حمله، اسرائیل باید نشان دهد که چنین حمله ای، حق مشروعش برای دفاع از خود است و پس از حمله نیز باید کمک های جدیدی از سوی آمریکا در اختیار آن ها قرار گیرد.»

منبع: جام نیوز

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۰:۳۹

23 Feb 2020