۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۲۳۲۲
النهرین نت؛

عربستان آمریکا را در جریان اعدام آیت الله نمر النمر گذاشت

اجرای این حکم به خشم گسترده مردمی در قطیف، الاحساء و مدینه منوره که هزاران شیعه در آن ساکن می باشند، می انجامد و این مسئله به ظهور تشکل های مسلح شیعی منتهی خواهد شد.
عربستان آمریکا را در جریان اعدام آیت الله نمر النمر گذاشت
به گزارش جهانبین نیوز، پایگاه خبری نهرین نت گزارش داد :«منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل با اعلام نگرانی از این خبر اعلام کردند یک سازمان جاسوسی اروپایی، اطلاعاتی دریافت کرده که محمد بن نایف ولیعهد به سلمان، شاه عربستان گفته اکنون که مردم مشغول جنگی علیه یمن اند فرصت خوبی برای رهایی از دست آیت الله نمر النمر است.

این منابع تاکید کردند ولیعهد عربستان زمانی که وزیر کشور بود، علیه شیخ نمر که در خصوص جنایات پدرش نایف بن عبدالعزیز سخنرانی کرده بود، شکواییه ای به دستگاه قضایی عربستان داد. وی به جان کری گفته آیت الله نمر در ۱۴ ماه می جاری اعدام خواهد شد.

جان کری از این موضوع متعجب شده، زیرا این خبر زمانی به وی اعلام شده که در حال گفتگو در باره تحولات یمن بود. ولیعهد عربستان گفت شاه نیز با این کار موافق است .وزیر خارجه آمریکا هم گفت باید این مساله را به باراک اوباما خبر دهد.

به گفته این منابع، از زمان اعلام این خبر تاکنون رسما وزارت خارجهعربستان به واشنگتن چیزی نگفته تا اوباما موضعش در خصوص این خبر اعلام کند. سعودی ها هم سکوت اوباما را نوعی موافقت برای اعدام شیخ نمر تفسیر کرده اند.

به اعتقاد منابع دیپلماتیک اروپایی، اجرای حکم اعدام آیت الله نمر به خشم گسترده مردمی در قطیف، الاحساء و مدینه منوره که هزاران شیعه در آن ساکن می باشند می انجامد و این مسئله به ظهور تشکل های مسلح شیعی و اجرای عملیات مسلحانه علیه تاسیسات نفتی در منطقه الشرقیه منجر می شود.

همچنین به هدف قرار دادن آمریکایی ها در این منطقه که چراغ سبز اجرای حکم اعدام را به مقامات عربستانی داده اند منجر خواهد شد.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۳:۰۴:۳۸

28 Mar 2020