۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۱۸۸۰

آمریکایی‌ها باز هم بر طبل جنگ کوبیدند/ ایران نفت‌خیز است!

بهترین راه برای توافق با ایران این است که تحریم های یکجانبه و تحریم های بین المللی به قوت خود باقی بمانند
آمریکایی‌ها باز هم بر طبل جنگ کوبیدند/ ایران نفت‌خیز است!
به گزارش جهانبین نیوز در هفته ها و ماه های اخیر، رجزخوانی سناتورها و برخی سیاستمداران آمریکایی علیه ایران و تهدید به استفاده از گزینه نظامی، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

در همین راستا مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بار دیگر از لزوم حمله به ایران سخن گفت.

وی بدون اشاره به محدود بودن منابع نفتی و نقش کلیدی انرژی های جایگزین در سرنوشت و آینده کشورها گفته، ایران کشوری نفت‌خیز است پس به انرژی صلح آمیز هسته ای نیازی ندارد!

روزنامه آمریکایی اورلاندو سنتینل (Orlando Sentinel) اظهارات وی را در گزارشی با عنوان "مارکو روبیو: جنگ، گزینه ای برای متوقف کردن ایران هسته ای است" منعکس کرد.

براساس این گزارش، روبیو در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز (CBS) گفته، ایالات متحده باید هر اقدام لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت هسته ای را انجام دهد، از جمله وارد شدن در یک درگیری نظامی.

این سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا در ادامه مدعی شد: ایران به قدرت صلح آمیز هسته ای نیازی ندارد. آنها کشوری نفت خیز دارند و تنها دلیل غنی سازی اورانیوم و فعالیت های هسته ای این است که ایرانی ها می خواهند روزی در آستانه هسته ای شدن قرار گرفته یا به سلاح هسته ای دست یابند.

روبیو همچنین گفت که مذاکرات فعلی با ایران موفقیت آمیز نبوده است.

وی افزود: آنها حجم عظیمی از زیرساخت های خود را حفظ می کنند. روسیه هم قرار است موشک های ضدهواپیما در اختیار ایران بگذارد. چین قصد دارد رآکتور هسته ای در ایران بسازد و همه اینها، زیرساخت های اصلی است که برای رسیدن به سیستم نظامی هسته ای مورد نیاز می باشد.

روبیو گفت: بهترین راه برای توافق با ایران این است که تحریم های یکجانبه و تحریم های بین المللی به قوت خود باقی بمانند. ما باید این تحریم ها را با یک علامت گذاری روشن برای حکومت ایران ترکیب کنیم و آن هم اینکه: اگر از آستانه هسته ای شدن عبور کنید، با گزینه نظامی توسط آمریکا مواجه خواهید شد.

منبع: جام نیوز

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۸:۰۱

26 Dec 2019