۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۸۳۱۰
رئیس جهاد کشاورزی استان:

۱۶۵ هزارتن سیب زمینی از مزارع استان برداشت می‎شود

در سال زراعی جاری 4 هزار و 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت سیب‎زمینی رفت که از این میزان 165 هزارتن محصول برداشت می‎شود.
۱۶۵ هزارتن سیب زمینی از مزارع استان برداشت می‎شود
به گزارش جهانبین‌نیوز، رستم غیبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی ۴۸۰۰ هکتار می باشد که نسبت به سال گذشته که حدود ۴۲۰۰ هکتار بوده حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان ما داری مزارع سیب زمینی سرسبز و خوبی است، افزود: استان ما نسبت به سایر استان ها از نظر بیماری‌ها و آفات ایزوله می باشد و از نظر تولید سیب زمینی بذری یک استان منبع می باشد و محصول سیب زمینی استان علاوه بر مصرف خوراکی به عنوان سیب زمینی بذری به استان‌های دیگر از جمله همدان، اردبیل، آذربایجان، اصفهان صادر می‎شود.

غیبی اظهار کرد: با توجه به اینکه از هر هکتار ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۱۶۵ هزارتن سیب زمینی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نیاز خوراکی استان حدود ۴۰ هزار تن است، افزود: ۲۰ هزار تن آن به عنوان بذر برای سال آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی آن به عنوان خوراکی و بذری به سایر استان ها صادر می‌شود.

غیبی گفت: کاشت سیب زمینی در استان از ۲۰ اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد و برداشت آن از ۱۵ مهر ماه شروع و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: استان ما از نظر سطح زیر کشت رتبه دهم را در کشور به خود اختصاص داده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمدتا سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان بروجن و شهرکرد است و شهرستان‌های کیار و بن و کوهرنگ و فارسان و اردل به ترتیب بعد از شهرستان بروجن و شهرکرد دارای بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی است.

غیبی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۱ نفر از کشاورزان با هماهنگی وزارتخانه و اتحادیه سیب زمینی کاران به عنوان وارد کننده غدد سیب زمینی از خارج کشور معرفی شدند و مقدار این غدد وارداتی حدود ۴۰۰ تن است.

وی افزود : هدف از وارد کردن غدد سیب‌زمینی از کشورهای هلند و آلمان سالم سازی سیب‌زمینی استان است.

غیبی خاطرنشان کرد: هزینه تولید سیب زمینی در مزرعه برای کشاورزان ۸۰۰ تومان می باشد که با ۲۰ درصد سود تا ۱۰۰۰ تومان منطقی می باشد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۳۲

29 Dec 2019