۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۸۱۸۳
گزارش اختصاصی جهانبین نیوز:

کم فروشی این بار درقالب کیسه های برنج پلمپ شده+سند

نعمتی که در دست یک سری افراد سود جو افتاده تا با تقلب و کم فروشی پول زیادی را به جیب بزنند.
کم فروشی این بار درقالب کیسه های برنج پلمپ شده+سند
به گزارش خبر نگار جهانبین نیوز:

کم فروشی یکی از گناهان بزرگ است که در شش سوره از قرآن کریم به آن اشاره شده است.

خداوند در سوره مطففین می فرماید: وای به حال کم فروشان آنان که وقتی چیزی را با پیمانه یا وزن از مردم تحویل می گیرند کاملاً حق خود را استیفاء می کنند ولی وقتی چیزی را تحویل مردم می دهند در پیمانه و وزن کمتر می دهند. آیا آنها عقیده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شدو به روز بزرگ رستاخیز ایمان ندارند . روزی که تمام مردم در پیشگاه خداوند برای تعیین سرنوشت خود می ایستند.

در هر کشوری دستگاه هایی در جهت برخورد با کم فروشی وجود دارد تا حق از مردم ضایع نشود.



به همین منظور طی گزارش خبری شبکه اطلاع رسانی جهانبین نیوز متوجه شدیم که برخی از اقلام پر مصرف مردم، وزن کمتری نسبت به وزن ثبت شده بر روی کالا دارند.

برنج یکی از محصولات پر مصرف مردم است که معمولا کارخانجات تولید کننده آن را در کیسه های پلمپ شده 10 کیلو گرمی به بازار  عرضه می کنند.



وقتی که تعداد مختلفی از کیسه های ۱۰کیلو گرمی برنج را بر روی ترازو قرار دادیم متوجه شدیم که به طور میانگین هر کیسه ۴۰۰گرم وزن کمتری  نسبت به وزن ثبت شده بر روی کیسه دارد.



با یک حساب ساده متوجه می شویم که به ازاری ۱۰ کسیه برنج با قیمت هر کلیو 5هزار تومان حدود ۲۰۰هزار تومان بدون هیچ مصرفی از جیب خریدار خارج می شود.

حال جای این سوال است که چه کسی ناظر بر کم فروشی محصول در کشور است.

 
در پایان باید گفت بهتر است رسانه ملی نسبت به تبلیغات برخی ازکارخانجات دقت بیشتری نماید واین گونه موضوعات رابعنوان یک مطالبه برحق وشرعی از طریق مسئولین مربوطه پیگیری نماید چرا که کم فروشی به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی ما نیست!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۲:۳۲

28 Dec 2019