۰
plusresetminus
به نظر می رسد که داستان دریافت کارمزدهای جدید بانکها تمامی نداشته و آنها برنامه های دیگری را هم در این زمینه تدارک دیده اند؛ اما هیچگونه برنامه ریزی برای ارائه خدمات رایگان به مشتریان ندارند و فقط به کسب سود و درآمد بیشتر می‌اندیشند و شعار مشتری مداری تنها بر روی تیزرهای تبلیغاتی کاربرد دارد نه در واقعیت.
نارضایتی دارندگان دستگاه‌ کارت‌خوان از دریافت کارمزد/عدم توازن خدمات ارائه شده از سوی بانک ها با کارمزد دریافتی/کسب سود بیشتر هدف اصلی و نه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از راه دانا، چندی است که موضوع دریافت کارمزد توسط بانکداران مورد توجه رسانه ها و اقشار مختلف مردم قرار گرفته است و توجه به این موضوع از آنجا آغاز شد که قرار است از ابتدای آبان ماه بابت هر تراکنش از دستگاههای کارت خوان فروشگاهی از دارندگان آن کارمزد کسر شود.

البته دریافت کارمزد در ازای خدمات بانکی و الکترونیکی توسط بانک ها مدتی است که آغاز شده و این دریافت حجم بالای کارمزد از مشتریان روز به روز به صورت خزنده در حال انجام شدت گرفتن است.

در همین رابطه بر آن شدیم تا به میان مردم و مغازه داران رفته و نظر آنان را در این رابطه جویا شویم.

یکی از دارندگان دستگاه کارت خوان که صاحب تعمیرگاه خودروهای سبک بود در همین رابطه اظهار داشت: تا چند روز دیگر ما باید چندین درصد کارمزد پرداخت کنیم که خیلی غیر عادلانه است. فلسفه استفاده از این دستگاه ها تسهیل در دریافت و پرداخت و جا به جا نکردن پول نقد است که مشکلات خاص خود را دارد ولی این اقدام باعث شده که میل به استفاده از این دستگاه ها بسیار کم شود.

وی ادامه داد: مسلما هزینه کارمزد را از جیب خود نخواهم داد و با افزایش دریافت کارمزد مبلغ آن را حساب کرده و به هزینه های تعمیر و اجناس اضافه خواهم کرد. 

این فرد تصریح کرد: البته شاید رویه دیگری نیز در پیش بگیرم و وقتی افراد مراجعه می‌کنند بگویم که پول نقد بدهند و در صورت اصرار بر استفاده از دستگاه کارت خوان باید هزینه آن را خودشان تقبل کنند چرا که برای من صرف ندارد.

یکی دیگر از همشهریان که صاحب یک مغازه سوپر مارکت است به خبرنگار ما گفت: متاسفانه نمی دانم دلیل این اقدام بانک ها چیست چراکه با این کار نه تنها استفاده از پول نقد بسیار افزایش می‌یابد و همین امر مشکلات بسیاری نیز درست خواهد کرد، بلکه باید شاهد صف های بسیار طولانی در مقابل عابر بانک ها باشیم.

وی عنوان کرد: دریافت چنین کارمزدی به چه دلیل است؟ چرا این قدر مردم را در مضیقه قرار می‌دهند؟ مگر نه اینکه هدف از الکترونیکی کردن این گونه خدمات پرداخت آسان مردم و جا به جا نکردن پول نقد است، پس چرا با افزایش کارمزد ها دوباره مشکل برای ما و مستریان ایجاد می‌کنند؟!

افراد دیگری نیز مواضع یکسان، تند و انتقادی به این اقدام بانکی داشتند که به دلیل اطاله کلام از گفتن ان پرهیز می‌کنیم.

به هرحال باید توجه داشت که افزایش کارمزد برای استفاده از دستگاه های کارت خوان نه تنها کار خوبی به نظر نمی‌رسد بلکه مشکلات فراوانی را هم برای افراد جامعه به ویژه افرادی که شغل اقتصادی و تجاری دارند، ایجاد می کند.

فارغ این موضوع این سوال مطرح می‌شود که مگر چه نوع خدماتی ارائه می‌شد که چنین کارمزدی دریافت می‌کنند و چرا نباید خدمات اصلاخ شده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد!

نقص فنی و قطعی مکرر دستگاه های برخی از این بانک ها، عدم تخصیص به موقع و آسان رول های کاغذ این دستگاه ها و .. از جمله مشکلات و معایب این دستگاه ها است که در مجموع ما را به این نتیجه می‌رساند که تسهیلات و خدمات ارائه شده با دریافت چنین کارمزدی مطابقت ندارد.

گرچه ممکن است این مبالغ برای برخی از افراد دارنده حساب در نزد بانک ناچیز باشد و بعضا گفته شده 30 تومان کسر می شود، اما با توجه به عملیات وسیعی که بانک در این زمینه انجام می دهد، کل مبلغی که از حساب افراد بابت این موضوع برداشت می شود، برای بانک قبال توجه خواهد شد.

به نظر می رسد که داستان دریافت کارمزدهای جدید بانکها تمامی نداشته و آنها برنامه های دیگری را هم در این زمینه تدارک دیده اند؛ اما هیچگونه برنامه ریزی برای ارائه خدمات رایگان به مشتریان ندارند و فقط به کسب سود و درآمد بیشتر می‌اندیشند و شعار مشتری مداری تنها بر روی تیزرهای تبلیغاتی کاربرد دارد نه در واقعیت.

این در حالی است که اعتراضات دارندگان دستگاه های پوز همچنان نسبت به دریافت کارمزدهایی که قرار است شورای پول و اعتباری برای اجرای آن از ابتدای آبانماه تصمیم گیری کند، ادامه دارد و لذا انتظار می‌رود مسئولان مربوطه به فکر منافع ملت بوده و در جهت ارائه تسهیلات رایگان و بهتر به مشتریان تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/خ ز/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۰:۴۴

12 Jan 2020