۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۶۹۳۹
سرپرست راه و شهرسازی استان:

راه‌اندازی خط هوایی از شهرکرد به کویت/ چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار دارد

بر اساس مذاکرات انجام گرفته خط هوایی شهرکرد- کویت از فرودگاه بین‌الملی شهرکرد در سال جاری راه‌اندازی می‎شود.
راه‌اندازی خط هوایی از شهرکرد به کویت/ چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار دارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، قاسم قاسمی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به مهمترین پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل اظهار کرد: بیمارستان‌های 220 تختخوابی بروجن، 24 تختخوابی مالخلیفه، 24 تختخوابی چلگرد، سالن بحران فرادنبه بروجن، سالن بحران آلونی شهرستان لردگان، استخر بنیاد شهید شهرکرد، فرهنگسرای چلگرد، سال 1200 نفری چلگرد، فرهنگسرای لردگان، مصلی‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، فارسان، گندمان و سامان از مهمترین این پروژه‌هاست.

وی، احداث باند دوم شهرکرد- بروجن- لردگان را از مهمترین پروژه‌های حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها دانست و گفت: 2020 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده که 520 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و هم اکنون از پیشرفت 40 درصدی برخوردار شده است.

قاسمی تصریح کرد: احداث باند دوم باغبهادارن- رخ- شهرکرد، احداث راه اصلی فارسان- دشتک، احداث محور اردل- دوپلان، بهسازی محور شهرکرد- بازفت- مسجد سلیمان، احداث باند دوم شهرکرد- بن- داران، احداث باند دوم شهرکرد- فارسان- چلگرد، احداث باند دوم بروجن- مبارکه، احداث باند دوم سفید دشت- زرین شهر از دیگر این پروژه‌های در دست اجراست.

سرپرست راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش ما بر این است که چهاربانده کردن جاده‌های استان را با سرعت بیشتری اجرا کنیم و چهاربانده کردن محور شهرکرد- شلمزار نیز در دستور کار قرار دارد.

قاسمی از راه‌انداز خط هوایی شهرکرد- کویت  خبر داد و گفت: در این خصوص فعلا در حال مذاکره هستیم و تلاش می‎شود در سال جاری محقق گردد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط هوایی شهرکرد- مشهد نیز در فرودگاه استان راه‌اندازی شده است.

قاسمی به پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه جزو مصوبات سفر هیئت دولت به استان است و می‎تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند و در صرفه‌جویی در انرژی، هزینه‌های حمل و نقل و زمان نقش به سزایی دارد.

وی اظهار کرد: با احدث این پروژه، 470 کیلومتر مسیر ریلی کشور از فلات مرکزی به بنادر جنوب کشور نزدیک‌تر می‌شود.

قاسمی از آغاز اجرایی شدن پروژه راه‌آهن استان همزمان با سال آینده خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه از کمک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۱:۵۸

27 Dec 2019