۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۶۱۷۲

عدم استقبال از بازار اصلی ایران

یکی از فعالان با سابقه بورس استان گفت: در یک سال اخیر بهبودی در روند تولید و صنعت کشور شاهد نبودیم و این احتمال می رود که قسمتی از پول خارج شده از بورس در دست دلالان باشد.
عدم استقبال از بازار اصلی ایران
مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به این که بازار اصلی هر کشور بورس است افزود: به دلیل وضعیت رکود بورس کشور کسی به خرید سهام رغبتی نشان نمی دهد.

کریمی گران شدن ۵ برابری نرخ مواد اولیه پتروشیمی ها، طرح هدفمندی یارانه ها، رفع نشدن کامل تحریم ها و بی رغبتی سهامداران به خرید سهام را عامل کاهش 18 هزاری شاخص کل بورس از ۸۹ هزار به ۷۱ هزار در شش ماه سابق دانست و عنوان کرد: در یک سال اخیر بهبودی در روند تولید و صنعت کشور شاهد نبودیم و این احتمال می رود که قسمتی از پول خارج شده از بورس در دست دلالان باشد.

وی شفاف نبودن بورس کشور، ناسالم بودن نظام پولی، هیجانات بازار و بی ثباتی اقتصاد ایران را از جمله مشکلات اساسی بورس کشور برشمرد و اذعان کرد: برخی از افراد به دلیل رانت خبری در بورس سهامداران معمولی را قربانی کردند.

این فعال بورس در پایان صحبت ها خود بیان کرد: نمی توان از بورس که به عنوان بازار اصلی کشور محسوب می شود انتظار بهبود تولید داشت.


انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۵:۰۳

12 Jan 2020