۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۸۲۸۸
کارشناس مسائل اجتماعی:

علوم غربی خروجی مطلوبی برای جامعه اسلامی ندارد

علوم غربي با اقتضائات جامعه غربي پياده سازي و اجرا شده است و علمي با اين پايه، خروجي مطلوبي منطبق با مباني اسلامي ما نخواهد داشت.
علوم غربی خروجی مطلوبی برای جامعه اسلامی ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، روح‌انگيز کرمي مديركل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص بررسي سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري(مدظلله العالي) در حوزه “علم و فناوري” اظهار داشت: لزوم توجه به توليد علم و نظريه‌پردازي و اينکه استاد دانشگاه ما باور کند که مي تواند از نظريه پردازان داخلي استفاده کند یک ضرورت اساسی است.

وي افزود: سياست هاي علم و فناوري ابلاغ شده ساليان سال است که دغدغه اصلي نظام است ولي تا به حال جز اقداماتي آني، کار جدي ديگري انجام نشده است.

روح انگيزکرمي ادامه داد: بحث هاي جنبش نرم افزاري و توليد علم بومي مخصوصا در زمينه علوم انساني از جانب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) همواره مطرح بوده و این امر نشان از اهمیت بالایی این بحث است.

دبير آموزش و پرورش استان گفت: درصد بالايي از علومي که در رشته هاي اقتصاد، مديريت، علوم سياسي و جامعه‌شناسي و ساير علوم انساني در کلاس ها ارائه مي شود، علوم غربي است که با اقتضائات جامعه غربي پياده سازي و اجرا شده است.

کرمي افزود: علمي با اين پايه، خروجي مطلوبي منطبق با مباني اسلامي نخواهد داشت به همين خاطر بر توليد علم با توجه به مولفه ها و ارزش هاي بومي تاکيد شده است.

مديركل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: در بحث توليد علم، اسلام نظريات پيشرفته‌تري دارد.

کرمي با بيان اينکه در نقد نظريات با اين رويکرد که نکات مثبت و منفي نظريه بايد بيان شوند، اظهار داشت: اين طور نيست که ما همه علوم غربي را قبول نداريم چرا که ما معتقديم نقد ما بر علوم غربي گاهي بر روش‌ها و نتايج و گاهي هم بر محتوا است.

وی در خصوص ارتباط موثر بين صنعت و دانشگاه بيان کرد: در غرب صنعتگر تعداد نيروی خود را از دانشگاه مي گيرد و ارتباط صنعت و علم ضروري است.

وي ادامه داد: دانشگاه و استاد بايد به عنوان نيروي علمي و فکري به سمت صنعت برود و با ارتباط قوي در بازديدها شرايط را بهتر و نيازهاي صنعت را مشخص کنند.

کرمي اعلام کرد: ما در دانشگاه نيازسنجي انجام نداده ايم و مرتب فارغ‌التحصيل به خصوص در حوزه علوم انساني داريم در صورتي که بيشتر مشکل بيکاري کشور ما در حوزه علوم انساني است که اين يک حرکت خزنده اي است.

دبير آموزش و پرورش تاکيد کرد: با حوزه علوم انساني خوب برخورد نشده است و بايد به صورت جدي به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۲:۱۷

25 Jan 2020