۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۷۸۴۶
عضو شورای شهر شهرکرد:

تحقق اهداف رشد جمعیتی نیازمند توجه بیش‌از پیش به مادران شاغل است

دولت بايد براي پيشبرد اهداف رشد جمعيتي با تمام مادران شاغل چه نيروي رسمي يا قردادي و شرکتي همکاري لازم را داشته باشد.
تحقق اهداف رشد جمعیتی نیازمند توجه بیش‌از پیش به مادران شاغل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، زهرا عطايي رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش شورای شهر شهرکرد در رابطه با مشکلات و مصائب کاري زنان شاغل، اظهار داشت: مهمترين مشکل مادر شاغل کميت زماني است به همين خاطر مادران مجبور هستند به کيفيت زماني که در کنار فرزند قرار دارند بپردازند و از نظر برنامه ريزي دقت زيادي را نياز دارند.

وي افزود: ميزان استراحت يک مادر شاغل اندک است و به ناچار بايد از تفريح و استراحت خود کم کنند و به مسئوليت هاي خانه داري، تربيت فرزند و همسرداري بپردازد.

زهرا عطايي ادامه داد: يک مادر شاغل وظيفه شناس به خاطر احساس مسئوليت خود به همه کارها اهميت مي دهد. در اين بين هستند زنان انگشت شماري که به خاطر نداشتن احساس مسئوليت از کارهاي خانه و توجه به همسر و فرزند فاصله مي گيرند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهرکرد گفت: يک زن شاغل وظيفه شناس از استراحت کمتري برخوردار است و آستانه تحملش کمتر شده و زودرنجيش بيشتر مي شود بنابراين لازم است، بيشتر مورد توجه و عاطفه قرار بگيرد.

عطایی به يکي ديگر از مشکلات زنان شاغل اشاره کرد و گفت: داشتن فرزند کوچک زير ۳ سال يکي ديگر از دغدغه هاي يک مادر شاغل است به همين خاطر دستگاهاي دولتي و سازمان هاي مربوطه بايد تا ۳ ساله شدن فرزند همکاري هاي لازم را با مادران شاغل داشته باشند در اين راستا بايد راهکارهاي قانوني داشته باشيم.

وی بيان کرد: شاکله اصلي فرزند تا ۳ سالگي شکل مي گيرد و اگر مادر در خانه و در کنار فرزند باشد شاهد موفقيت بيشتري در رشد و شکوفايي فرزند مي باشد.

این استاد دانشگاه گفت: مادران مي توانند ۳ سال اول رشد فرزند خود را مرخصي بدون حقوق بگيرند البته در صورتي که بعد از ۳ سال بتوانند به کار خود بازگشته و به فعاليت خود ادامه دهند.

عطایی افزود: دولت بايد براي پيشبرد اهداف رشد جمعيتي با تمام مادران شاغل چه نيروي رسمي يا قردادي و شرکتي همکاري لازم را داشته باشد.

وي با اشاره به راهکارهاي ايجاد تعادل بين کار و تربيت فرزندان براي مادران شاغل، اظهار داشت: ايجاد مهدهاي کودکان در محيط کاري مادران بهترين راهکار است تا مادر در مواقع استراحت خود در کنار فرزند خود حضور پيدا کند.

عطایی ادامه داد: ساعت قرار گرفتن مادر شاغل در کنار فرزند بايد از کيفيت مطلوبي برخوردار باشد و مادر با از خودگذشتگي، استراحت خود را نديد گرفته تا شرايط استراحت فرزند فراهم شود.

عضو شورای شهر شهرکرد، توجه مادر به داستان‌گويي و تغذيه فرزند را از مهمترين توجهات مادران دانست.

عطایی گفت: مادران شاغل مي توانند در زمان ماموريت هاي کاري خود از نيروي کمکي استفاده کنند و فرزندان خود را همراه داشته باشند تا بتوانند ساعت بيشتري در کنار هم باشند.

وي در نظر گرفتن تناسب شغل و روحيه زنان را بسيار مهم دانست و گفت: روحيات زنانگي مي طلبد تا زنان شغلي متناسب با روحيه شان انتخاب کنند.

عطايي گفت: اگر زنان در محيط هاي استرس زاي بيش از حد بخواهند کار کنند يا شغل مردانه انتخاب کنند روحيه زنانه خود را از دست مي دهند.

وی با بيان اينکه انتخاب شغل براي زنان و بانوان بسيار مهم است و بعضي از شغل ها روحيه زنان را تغيير مي دهد، افزود: بهتر است زنان و بانوان به سراغ کارهاي فرهنگي که با روحيه آنها سازگار است بروند زيرا در تربيت فرزند حتي لحن و کلام مادر بسيار مهم است، نبايد در برخورد با فرزند از لحن تحکمي استفاده کرد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۶:۵۵

1 Jan 2020