۰
plusresetminus
شهر بروجن يکي از مرتفع‌ترين شهرهاي کشور که از آن به عنوان "بام ايران" ياد مي شود اين شهرستان را تبديل به قطب گردشگري در استان چهارمحال و بختياري کرده است.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، شهرستان بروجن با جمعيني بالغ بر ۱۱۸ هزار نفر با دشتي به وسعت حدود ۵۸۰ کيلومترمربع در شرقي‌ترين نقطه استان چهارحال و بختياري قرار دارد.

شهرستان بروجن به دليل جاذبه‌هاي گردشگري فراواني که در دل خود جاي داده است به عنوان يکي از قطب‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري شناخته مي‌شود.

شهر بروجن به خاطر اين که يکي از مرتفع‌ترين شهرهاي کشور است از آن به عنوان "بام ايران" ياد مي شود و همين خصيصه اين شهرستان را تبديل به قطب گردشگري در استان چهارمحال و بختياري کرده است.

قدمت اين شهر که به روايتي به ۱۰ هزار سال پيش مي‌رسد به عنوان پايگاه فرهنگي و هنري در استان چهارمحال و بختياري شناخته ي شود.

اماکن زيارتي و جاذبه هاي گردشگري بروجن آماده پذيرايي از مسافران نوروزي

باغ آورگان، تالاب چغاخور، تالاب گندمان، تنگ وستگان، تفريحگاه سياسرد، گردشگاه گردبيشه، مادر و دختر گندمان، چشمه زاغي دهنو، سبزه کوه، امام زاده حمزه علي(ع)، امام زاده علي ابن احمد(ع)، امام زاده قيس بن علي، امام زاده مير حيدر شاه نقنه از جمله جاذبه‌هاي گردشگري و مناظر اين شهرستان محسوب مي‌شود که مي تواند خاطرات بسيار شيرين و به يادماندني در ايام عيد نوروز براي مسافران و گردشگران رقم بزند.

سياسرد، گردشگاه نمونه چهارمحال و بختياري

تفريحگاه سياسرد به عنوان مهم‌ترين قطب طبيعي و گردشگري چهارمحال و بختياري در فاصله ۶ کيلومتري شهر بروجن واقع شده است.

وجود درختان کهنسال، باغ‌هاي ميوه اطراف آن و هواي خنک و مطبوع در فصل بهار و تابستان جمعيت زيادي را از مناطق مختلف کشور به سمت خود مي‌کشاند.

هواي خنک و مطبوع، سايه‌سار درختان کهنسال، فضاسازي‌هاي مناسب و نزديکي راه و دسترسي آسان ميل به بازديد از اين گردشگاه را دوچندان کرده است به طوري که همه روزه و به ويژه در روزهاي تعطيل اين مکان شاهد حضور شمار زيادي از مسافران و گردشگران از استان‌هاي هم‌جوار است.

در اطراف اين منطقه نمونه گردشگري، باغ‌ها و ويلاهاي زيادي ساخته شده‌اند که کوچه‌ باغ‌هاي باصفايي را تشکيل داده‌اند؛ اين تفريحگاه در تابستان به علت مطبوعيت هوا، مورد توجه شهروندان شهر بروجن و شمار زيادي از شهروندان شهر اصفهان و شهرستان‌هاي تابع آن قرار گرفته است.

تالاب چغاخور؛ قطب گردشگري چهارمحال و بختياري

تالاب بين المللي چغاخور يکي از تالاب‌هاي شهرستان بروجن است که در نزديکي شهر بلداجي در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار واقع شده است.

اين تالاب که همه ساله از پاييز تا بهار، محلي براي تخم‌گذاري هزاران پرنده بومي و مهاجر است منظره هاي زيبايي را براي ثب خاطرات گردشگران مخصوصا در ايام عيد نوروز فراهم آورده است.

از انواع پرندگان اين تالاب مي‌توان به انواع غاز، اردک، مرغابي، آنقوت، لک‌لک سفيد، چنگر، انواع حواصيل، کشيم، باکلان، فلامينگو، پرندگان شکاري، پلوه، اکراس، قو، سليم، کاکايي‌ها و خروس کولي اشاره کرد.

فضاي وسيع، هواي لطيف و چشم‌اندازهاي بديع از پرندگان مهاجر و بومي، اين تالاب را به يکي از کانون‌هاي مهم جذب گردشگر در استان چهارمحال و بختياري تبديل کرده است.

امام زاده حمزه علي (ع) مقصد گردشگران نوروزي

امامزاده حمزه‌علي (ع) در پنج کيلومتري شهر بلداجي از توابع شهرستان بروجن در بالاي تپه‌اي سنگي واقع شده که منسوب به يکي از نوادگان امام سجاد (ع) است.

امامزاده حمزه علي يکي از مناطق خوش آب و هواي استان چهارمحال و بختياري است که به دليل موقعيت مطلوب، آب و هواي مناسب و نزديکي به تالاب زيباي چغاخور مسافران و گردشگران زيادي را به سوي خود مي کشاند.

*تالاب گندمان يکي ديگر از مناطق گردشگري شهرستان بروجن با فاصله‌اي نه‌ چندان دور از تالاب چغاخور قرار دارد اطراف اين تالاب نيز همچون تالاب چغاخور پوشيده از مرغزاري زيباست که معمولاً به عنوان مرتع غني براي چرا احشام استفاده مي‌شود.

*چشمه آب سفيد شهرستان بروجن: آب اين چشمه پس از بررسي‌هاي به عمل آمده به عنوان سبک ترين آب ايران و جهان معرفي شد اين چشمه يکي از زيباترين چشمه‌هاي کشور است و آب آن نيز بسيار خنک است؛ مردم محلي در مورد آب اين چشمه مي‌گويند: اين آب شفابخش براي کليه درد و درمان بسياري از بيمارهاي گوارشي بسيار مطلوب است.

شيرين کامي گردشگران با گز بلداجي

شهر بلداجي با توليد گز با کيفيت که به عنوان قطب نخست توليد گز در کشور مطرح است هر ساله در ايام عيد نوروز کام مسافران و گردشگران نوروزي را شيرين مي کند.

ارتفاعات و مراتع بخش بداجي به واسطه شرايط ويژه جغرافيايي محل رويش فراوان گياه انگبين است که طعم شيرين گز را دو چندان مي کند.

استفاده از انگبين درجه يک و خالص و توليد گز مرغوب موجب شده گز شهر بلداجي معروفيت خاصي پيدا کرده و در کنار آن نيز اشتغال فراواني در اين حوزه ايجاد کند.

کيفيت بسيار بالاي گز بلداجي علاوه بر مصرف کنندگان داخلي مورد استقبال کشورهاي خارجي نيز قرار گرفته به گونه اي که حجم زيادي از صادرات را به خود اختصاص داده است.

مسافران و گردشگراني که استان چهارمحال و بختياري را به عنوان مقصد سفرهاي نوروزي انتخاب مي کنند مي توانند با سفر به شهرستان بروجن خاطرات خوبي را براي خود رقم بزنند.

انتهاي پيام126ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۵۵:۵۶

30 Apr 2024