۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۵۷۲۹۹
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

دومین کنگره بزرگ شهدا سال آینده در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، آیین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهعارمحال و بختیاری و با حضور مسئولان استانی و سردار آزددی مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور برگزار شد.

از ظرفیت هنر برای برگزاری کنگره شهدا استفاده شود

سردار علی محمد اکبری ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دومین کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری بیان داشت: حضرت آقا فرمودند: فاصله زمانی برگزاری کنگره‌ها را کم کنید و قرار است در فاصله زمانی ۳ تا ۵ سال کنگره‌ها برگزار شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۴ کنگره شهدای عشایر  در استان برگزار شد و به همین دلیل زمینه‌ برای برگزاری دومین کنگره فراهم است.

وی با اشاره به هدف از جلسه آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره یادآور شد: تلاش بر آن است که روند کاری برای استقبال از کنگره سال ۱۴۰۴ را برنامه ریزی کنیم و تمامی اهداف سمت و سوی کنگره استانی پیش خواهد رفت‌.

سردار اکبری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و شهدا شاخص این استان در سال ۱۴۰۳، شهید ظفر خالدی شهید شاخص کشوری به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران مقدس است.

وی ادامه داد: شهید الیاس ارجمند به عنوان شهید شاخص عشایری کشوری معرفی شد و باید درباره این شهدا برنامه‌های متعددی اجرا شود که در راستای کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از ۱۵۰۰ شهید گرانقدر از فرماندهان، سرداران و اقشار مختلف در این استان داریم.

وی با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت استان در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بود که بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد از جمعیت این استان به صورت مستقیم به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار اکبری اذعان داشت: رشادت‌های مردم و تیپ قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کنگره‌ها از دو سال قبل به سمت رویکرد هنری انتقال داده شده تصریح کرد: در دومین کنگره  شهدای استان چهارمحال و بختیاری بیشترین ظرفیت استفاده از ظرفیت ماندگار هنری باشد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری  با اذعان بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این کنگره باید استفاده شود گفت: اصل کنگره بر پایه هنر است و باید بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت هنری استان داشته باشیم.

هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی پیدا کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: کار سخت و بار سنگین است اما آنچه پشتیبان حقیقی است روح بلند خود شهدا می‌باشد.

وی بیان داشت: بدانید شهدا مردم و مدیران و… تنها نگذاشته اند و حامی هستند، باید ما عزم خود را جزم کنیم و با انگیزه تمام عیار وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: دو کنگره بزرگ در استان برگزار شده است و مدام شاهد کنگره‌ها بوده ایم؛ به صورت مدام تلاش شده یاد شهدا زنده شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنگره‌های پیشین زیاد  و عرصه مهمی برای جهاد تبیین، مکتب، مرام و راه شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آثار ماندگار کنگره شهدا در سال‌های گذشته تصریح کرد: ۲۰ بهمن ماه، روز چهارمحال و بختیاری که بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام بود، هویت ساز شد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بیان داشت: باید آرمان شهدا زنده بماند و هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی بیابد؛ باید هنرمندانه بتوانیم آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  باید جلسات متعدد و پی در پی داشته باشیم گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاه‌ها در این استان وجود دارد.

وی گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم تا شاهد ادای حق بزرگ باشیم.

با ترویج عطر شهدا می‌توان کشور را در برابر تهاجمات دشمن مصون کرد

 غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: ترویج معنویت و ترویج عطر شهدا است؛ با ترویج عطر شهدا می‌توان کشور را در برابر تهاجمات دشمن مصون و رفاه و همدلی ایجاد کرد.

وی یادآور شد: شهدا الگو مقاومت بودند و در این کنگره‌ها مطرح می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اذعان داشت: بزرگداشت شهیدان برای کشور، آینده نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: اقتدار ملت ایران و برای اولین بار مقابله با رژیم صهیونسیتی که شجاعانه این رژیم را سر جای خود نشاند؛ نشأت گرفته از دفاع مقدس و سیره شهدا است.

حیدری با بیان اینکه کنگره تنها بزرگداشت نیست افزود: کنگره حرکتی برای انتقال سیره و منش شهدا جهت امید آفرینی می‌باشد، حرکت شهدا مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادن است.

وی اظهار کرد: باید برای کنگره شهدا نقشه راه در قالب هیأت اندیشه ورز تدوین کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برای توسعه آثار فاخر کتاب و فیلم، سرگذشت پژوهی برای نسل سوم و چهارم است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: تاثیر گذارترین زبان هنر است، گفت: باید از حداکثر ظرفیت هنر استفاده کنیم و دفاع مقدس به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جوان و نسل جدید قابل لمس و فهم باشد.

حیدری افزود: کنگره فرصتی برای نهضت روایت گری می‌باشد، جهاد تبیین باید جوری باشد که با ذائقه جوانان و نوجوانان تطبیق داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله در بین نسل‌ها اذعان داشت: کنگره فرصتی برای بازسازی این فاصله‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رخداد عظیم در استان حضور مردم پای صندوق‌های رای بود و این بیانگر وفاداری مردم در تمام عرصه‌های انقلاب است.


انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۴۸:۱۹

24 Apr 2024