۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۵۷۲۹۴
یک مشاور خانواده:

پنهان‌کاری پایه‌های زندگی مشترک را می‌سوزاند

یک مشاور خانواده گفت: پنهان‌کاری مانند سیم‌کشی اشتباهی است که در نهایت باعث ایجاد آتش‌سوزی و نابودی زندگی مشترک می‌شود.
پنهان‌کاری پایه‌های زندگی مشترک را می‌سوزاند
زهرا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: اگر عشق، اعتماد و صمیمیت را مانند اکسیژنی بدانیم که زندگی مشترک را تقویت می‌کند، پنهان‌کاری مانند سمی است که نابودکننده این فاکتورها است.
 
وی تصریح کرد: پنهان‌کاری مانند سیم‌کشی اشتباهی است که در نهایت باعث ایجاد آتش‌سوزی و نابودی زندگی مشترک می‌شود، گاهی مواقع در پنهان‌کاری صورت گرفته کسی مقصر نیست، به‌عنوان مثال پنهان کردن احساس که به‌صورت ناخواسته در بین زوجین رخ می‌دهد اما می‌تواند زندگی مشترک افراد را تحت تاثیر قرار ‌دهد.
 
این مشاور خانواده عنوان داشت: مشکلاتی که در لایه‌های زیرین زندگی مشترک پنهان است بلاخره روزی خود را نشان می‌دهند و اکثر اوقات به شکل بدی نمایان می‌شوند.
 
ابراهیمی عنوان داشت: وقتی مخفی‌کاری پیش می‌آید نباید انتظار داشت زندگی آرام و بدون تنش پیش رود، چون بعد از مدتی یک جرقه کوچک می‌تواند منجربه ایجاد بحث در بین زن و شوهر شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پنهان کردن به‌نوعی مخالفت کردن با تصمیم همسر است و به طرق مختلف رابطه زوجین را تهدید می‌کند، پنهان‌کاری نوعی دروغ خاموش است، چون رو راست نبودن نشانه هم‌پیمان نبودن است.
 
این مشاور خانواده افزود: احساس مخالف بودن اگر حل نشده باقی بماند به خشم و نارضایتی مزمن تبدیل می‌شود و این یکی دیگر روش‌های تهدید رابطه زوجین است، از همین رو همسران باید همواره خود را متحد و هم‌پیمان بدانند، هیچ کاری به اندازه صحبت کردن عاقلانه، درست و منطقی نمی‌تواند در حل مشکلات تاثیرگذار باشد.
 
ابراهیمی عنوان داشت: صحبت درخصوص مشکلات زوجین به آن‌ها کمک می‌کند تصمیمات آگاهانه بگیرند و نارضایتی در وجود آن‌ها باقی نماند.
 
وی تاکید کرد: بیان حقایق در مورد احساسات، مشکلات و... به معنای نقض حریم خصوصی نیست، چراکه این دو مقوله کاملا متفاوت هستند و مرزهای بسیاری میان ان‌ها وجود دارد.
 
این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: اگر طرفین در قرارهای ملاقات، خرید، مهمانی رفتن و... همه حقایق را نگویند، به این معنا است که فرد اقدام به پنهان‌کاری کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه هر یک از زوجین می‌تواند با رفتار خود از پنهان‌کاری همسر خود جلوگیری کند یادآور شد: اگر زوجین این توانایی را داشته باشند که همسر خود را حتی اگر کار اشتباهی انجام داده سریعا قضاوت نکنند، باید در این موارد به همسر این اجازه داده شود که از خود دفاع کند و اگر قانع‌کننده بود مشکل رفع می‌شود و این کمک می‌کند، پنهان‌کاری در زندگی رخ ندهد.
 
ابراهیمی بیان داشت: اما اگر پنهان‌کاری به‌گونه‌ای بود که قابل بخشش نبود باید ریشه و دلیل این اقدام با مراجعه به روان‌شناس و مشاور مشخص شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۲۲:۲۶

24 Apr 2024