وي افزود: با عشق به خدمت توانستم اقلامي مثل کفش، لباس فرم مدرسه و لوازم التحرير براي دانش آموزان بي بضاعت فراهم کنم تا شکوفه هاي اميد در دل نگران اين کودکان معصوم جوانه بزند.
تيرگير ادامه داد: يکي از دغدغه هاي من خانواده هاي دانش آموزان بي بضاعت بودند که توانستم با تلاش و پيگيري اقلام مورد نياز آنان مثل تلويزيون، فرش و... تأمين نمايم.
کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم معلم روستاي نساکوه از حس معلمي و کارکردن با دانش آموزان گفت: اين کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم چون اگر من به عنوان يک معلم بتوانم استعدادهاي آنها را در مسير درست زندگي هدايت کنم خدمت بزرگي به جامعه و آينده سازان کردم.
علي تيرگير، با بیان اينکه براي پرورش صحيح دانش آموزان نياز به مديران و معلمان با انگيزه داريم افزود: معلمان، قشر دلسوز و زحمتکشی بوده که با مشکلات معيشتي زيادي روبرو هستند و مي طلبد تا دولت و وزارت آموزش و پرورش با برنامه ريزي اصولي به اين قشر عظيم فرهنگي توجه زيادتري داشته باشند، چراکه اگر به آن ظرفيت بزرگ علمي و فرهنگي به صورت دقيق توجه شود قطعاً هزينه هاي کمتري در بخش هاي مربوط به کنترل جرائم، نگهداري از زندانیان و بازپروري معتادان پراخت مي شود، چراکه آموزش و پرورش منطقي، مسير را براي بذهکاري و انحراف جامعه مسدود مي کند.
رسيدگي به وضعيت آموزش و پرورش در همه بخش ها بايد اولويت بندي شود اين معلم جوان، با اشاره به اينکه در رسيدگي به وضعيت آموزش و پرورش در همه بخش ها بايد اولويت بندي کرد گفت: مسئولين بايد به دانش آموزان و مناطق محروم توجه ويژه داشته باشند، به فکر حل مشکلات مردم در اين حوزه باشند و چه بسا استعدادهاي درخشان فراواني که فقط به خاطر ضعف امکانات و نبود زيرساخت ترک تحصيل کرده و از کسب دانش محروم مي شوند.
علي تيرگير در پاسخ به سوال خبرنگار
سلام لردگان مبني بر اينکه اگر روزي وزير آموزش و پرورش شد چه موضوعي را در اولويت برنامه هاي کاري خود قرار خواهد داد گفت: دو موضوع براي من به عنوان وزير آموزش و پرورش در اولويت خواهد بود، اول بازگرداندن معلم ها به جايگاه واقعي اجتماعي خود و حل مشکلات آنان و سپس کاربردي کردن آموزش در اين وزارت خانه که برنامه ريزي اساسي و اصولي نياز دارد.