کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:’

واقعه غدیر، لزوم تبعیت از سرپرست دینی را بیان می کند/با نزول آیه ولایت، راه بر حق جویان و حق پویان روشن شد

26 مهر 1392 ساعت 13:32

حجت الاسلام فاطمی : واقعه غدیر خم لزوم و اهمیت سرپرستی مسلمانان را در تمامی اعصار ثابت کرد و با نزول آیه ولایت، حجت بر تمامی حق پویان حق جویان تمام شد.


به گزارش خبرنگار جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی، روز ۲۶ مهرماه، در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اهمیت ولایت و تبعیت از سرپرست حکومت دینی گفت: در اسلام، انتخاب اشخاص خدمتگزار به عنوان ولی، از راه و شیوه قرآن و سنت نبوی پایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در مدت دوماه مانده به عمر شریفشان، ماموریت بزرگ و الهی خود را به درستی به اتمام رساند و با نازل شدن آیه شریفه"بلغ ما انزل الیک..." امیت ولی فقیه در جامعه اسلامی را تبیین کردند.
فاطمی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص)افزود: ایشان فرقه های اسلامی بعد از خود را به ۷۳ فرقه برشمردند و همیشه می فرمودند که فقط یکی از این ۷۳فرقه هدایت می شوند.
امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه خاطر نشان کرد: شخصیت هایی از قبیل امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله از پرورش یافتگان فرقه هدایت شده مهدوی هستند و باعث افتخار جامعه اسلامی هستند.
وی با بیان خصوصیات یک مسلمان واقعی گفت: راستگویی و امانتداری، همراه با اهمیت به نماز از ویژگی های انسان های با خدا است و هرکس این خصوصیات را باخود داشته باشد سعادت اخروی و دنیوی را برای خود رقم زده است.انتهای خبر/ح


کد مطلب: 9473

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9473/واقعه-غدیر-لزوم-تبعیت-سرپرست-دینی-بیان-می-کند-نزول-آیه-ولایت-راه-حق-جویان-پویان-روشن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir