کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساماندهی ایستگاهای شیر، عامل ثبات بازار لبنیات استان

26 شهريور 1392 ساعت 11:08

مدیر بهبود تولیدات دامی استان چهار محال بختیاری از ساماندهی ایستگاه های شیر در استان خبر داد.


برزو هیبتیان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز یکی از عوامل ایجاد هرج و مرج در قیمت لبنیات را ایستگاه های جمع آوری شیر و کارخانجات لبنی دانست و گفت:سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور کنترل قیمت و ضایع نشدن حق تولید کننده، اقدام به سامان دهی ایستگاه های جمع آوری شیر کرده است.
هیبتیان در ادامه خاطر نشان شد: قبل از اجرای این برنامه، هر فرد قیمتی را برای خرید و فروش شیر تعیین می کرد که سبب بی ثباتی بازار لبنیات در استان شده بود این در حالی است که بعد از ساماندهی، سازمان قیمت خرید و فروش شیر و لبنیات را تعیین می کند که این امر سبب ثبات بازار لبنیات می شود.
وی اظهار داشت: جای تاسف دارد که کارخانجات لبنی هر کیلو شیر را ۱۲هزار ریال از واسطه گران می خرند و هر کیلوماست را ۳۷هزار ریال به مصرف کننده می دهند و این قیمت با قیمت واقعی تناسب ندارد.
مدیر بهبود تولیدات دامی خاطر نشان شد: واسطه گران شیر را هر کیلو ۸۰۰تومان از تولید کننده خریداری می کند و این یک ظلم به تولید کننده و مصرف کنند است که باید با آن برخورد شود این درحالی است که تعزیرات هیچ گونه قانونی در جهت ارزان خری یا گرانفروشی این محصول لبنی، ندارد.


کد مطلب: 8917

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8917/ساماندهی-ایستگاهای-شیر-عامل-ثبات-بازار-لبنیات-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir