کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع گوشت مرغ با گرید A در چهارمحال‌وبختیاری

29 مهر 1403 ساعت 11:35

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع مرغ گرم با گرید A از امروز در سطح استان آغاز شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بهروز میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: توزیع مرغ گرم با گرید A از امروز در سطح استان آغاز شده است.

وی افزود: قرار است سه کشتارگاه‌ مرغ در استان چهارمحال و بختیاری را با هماهنگی آن‌ها از گرید B به گرید A ارتقا دهیم، هدف از این کار این است که مرغ با کیفیت‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در امر ارتقا کیفیت مرغ و کشتارگاه‌های مرغ از تکنولوژی روز استفاده خواهد شد، با توجه به اینکه امعاء و احشاء داخل شکم مرغ با استفاده از ساکشن در گرید A خارج می‌‍شود حدود 150 تا 200 گرم به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد.

میرزایی عنوان کرد: در حال حاضر سهمیه تولید مرغ با گرید A در چهارمحال و بختیاری پنج تن است و چنانچه استقبال مردم از این طرح خوب باشد تولید بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ گرید A حدود 10 درصد بیشتر از مرغ گرید B است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از مزایای مرغ با گرید A استفاده از تکتولوژی روز برای خارج کردن امعاء و احشاء داخل شکم مرغ است، از طرف دیگر کیفیت مرغ است که افزایش پیدا می‌کند و بار میکروبی که ممکن بود در گوشت مرغ ایجاد شود از بین رفته است.

میرزایی بیان کرد: کشتارگاه‌ها مرغ در چهارمحال و بختیاری سه واحد هستند که یکی از ان‌ها مجهز به تولید مرغ با گرید A شده است، دو کشتارگاه دیگر نیز باید به سمت ارتقا محصول خود پیش بروند، صادرات گوشت مرغ تنها بر اساس محصول با گرید A است و درغیر این صورت این دو واحد کشتارگاهی نمی‌توانند صادراتی داشته باشند.
 
انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58982

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58982/توزیع-گوشت-مرغ-گرید-a-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir