۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۵۸۹۵۱
رئیس انجمن صنعت پخش ایران مطرح کرد:

سهم 9 درصدی صنعت پخش در تولید ناخالص داخلی

رئیس انجمن صنعت پخش ایران گفت: سهم صنعت پخش در تولید ناخالص داخلی کشور 9 درصد است و بیش از 120 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت هستند، بیش از 3 هزار و 500 تامین کننده و واردکننده محصولات خود را توسط اعضای صنعت پخش پوشش می‌دهند.
سهم 9 درصدی صنعت پخش در تولید ناخالص داخلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، سهراب کارگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: انجمن صنعت پخش ایران که بیش از 28 سال قدمت دارد، در حال حاضر صد درصد داروی کشور و 80 درصد کالاهای غیردارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، روان‌کاوها و سایر اقلام را توزیع می‌کند.

وی افزود: سهم صنعت پخش در تولید ناخالص داخلی کشور 9 درصد است و بیش از 120 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت هستند، بیش از 3 هزار و 500 تامین کننده و واردکننده محصولات خود را توسط اعضای صنعت پخش پوشش می‌دهند.

رئیس انجمن صنعت پخش ایران ادامه داد: بیش از 30 هزار خودرو سبک و نیمه سنگین در صنعت پخش در حال فعالیت است و وجود 24 شعبه در کل کشور با بیش از 5 میلیون مترمربع انبارهای سرپوشیده از دیگر تجهیزات این صنعت است.

کارگر عنوان کرد: موارد ذکر شده نشان دهنده این است که اعضا و زنجیره صنعت پخش همواره در کلیه مراحل توزیع کالاهای اساسی در سطح کشور فعالیت موثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت پخش در زنجیره عرضه مانند سایر صنایع دارای گلوگاه‌هایی است که امید است با تغییراتی که ایجاد می‌شود این چالش‌ها برطرف شود، یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود متولیان متعدد در این صنعت است و این نظارت‌ها باعث شده که قوانین موازی متعددی در ان ایجاد شود.

رئیس انجمن صنعت پخش ایران اضافه کرد: وجود قوانین موازی و متولیان متعدد فرصت افزایش بهره‌وری را از صنعت پخش گرفته است و این امکان را نمی‌دهد که این صنعت بهتر و پویاتر حرکت کند.

کارگر بیان کرد: مشکل بعدی که در صنعت پخش وجود دارد ضعف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که اجازه نمی‌دهد این صنعت امکان توسعه و افزایش زیرساخت‌های فنی و توسعه‌ای پیدا کند، هر چند نسبت به سایر نهادهای توزیع بسیار پیشرفته و دارای ناوگان مجهز است ولی متاسفانه عدم شناخت صنعت پخش و جایگاه آن در نزد نهادهای نظارتی و حکومتی یک چالش مهم است.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۴:۵۹

17 Oct 2024