کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختياری مطرح کرد:

حضرت زینب (س) میراث‌دار حجاب فاطمی

24 تير 1403 ساعت 6:00

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختياری گفت: حضرت زینب (س) همواره از حجاب و عفاف به‌عنوان گوهری گرانبها دفاع کرده و اجازه ندادند دشمنان متعرض حیا و عفت ایشان شوند.


مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به تقارن ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: رویکرد حضرت زینب (س)، با وجود شکنجه‌ها و آزارهایی که بعد از شهادت امام حسین (ع) بر ایشان وارد شد، این بود که لحظه‌ای از حجاب خود غافل نشدند و در زمان اسارت هم با وجود سختی‌های بسیار حجاب خود را حفظ کردند.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) همواره از حجاب و عفاف به‌عنوان گوهری گرانبها دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان متعرض حیا و عفت ایشان شوند، بنابراین این بانوی بزرگوار می‌تواند به‌عنوان الگویی بزرگ در این زمینه برای زنان و دختران مطرح باشد.
 
عسگری حفظ عفاف و حجاب را از راه‌های ادامه راه بانوانی چون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بر شمرد و عنوان داشت: در این ایام ادامه راه این دو بزرگوار اهمیت بالایی دارد و لازم است در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختياری یادآور شد: اهل بیت (ع) دریافت صدقه را بر خود حرام می‌دانستند امام جامه و لباسی که دیگران به آن‌ها می‌بخشیدند، قبول می‌کردند که این نشان‌دهنده آن است که اهمیت حفظ حجاب و عفاف بسیار زیاد است.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58000

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58000/حضرت-زینب-س-میراث-دار-حجاب-فاطمی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir