کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/

جوان ایرانی پرچمدار مشارکت حداکثری

12 تير 1403 ساعت 7:37

مشارکت حداکثری با پرچم‌داری جوانان در صحنه رقم می‌خورد.


به گزارش پایگاه خبری "جهان بین نیوز" صادق فرامرزی بابادی دکترای علوم سیاسی در یادداشتی نوشت:

مشارکت در انتخابات و رأی دادن از مؤلفه‌های اساسی رفتار سیاسی شهروندان محسوب می‌شود.

مشارکت‌افزایی جوانان در انتخابات نیازمند اتخاذ تدابیر حکیمانه، عقلانی، هدفمند و به کارگیری شیوه‌ها و راه کارهای مناسب و بهینه است که بهره‌گیری از وجود نخبگان، صاحب نظران و افراد دلسوز انقلاب اسلامی، آگاه‌سازی و توصیه مردم و جوانان، اعتمادسازی و ایجاد رضایتمندی در میان مردم از مهم‌ترین این شیوه‌ها است.

حضور پرشور مردم در انتخابات به‌ویژه جوانان برای تودهنی به کسانی که به دنبال حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بسیار ضروری است. با افزایش آمار مشارکت مردم زبان دشمن کوتاه می‌شود.

جوانان برومند ایرانی در مقاطع و حوزه‌های مختلف انگیزه و ظرفیت بالای خود را به نمایش گذاشته‌اند؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور جوانان در کنار افراد مجرب برای حل مشکلات و توسعه روزافزون کشور تأکید فرمودند.

قشر جوان کشور نباید به دلیل مشکلات و نارسایی‌هایی که وجود دارد با اصل انتخابات برخورد منفی داشته باشد. بالاخره همه کشورهای دنیا با مشکلاتی مواجه هستند و برای حل آن تلاش می‌کنند.

پس مشکلاتی که در پی آن آمده نباید باعث شود که جوانان و دانشجویان بهانه‌گیری کنند و به انتخابات روی خوش نشان ندهند. پس هر فردی که در هر سمتی قرار دارد باید به نحو احسن مسئولیت خود را انجام دهد.

جوانان، به‌ویژه رأی اولی‌ها بنیان و پشتوانه بقا و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در انتخابات امسال نقش کلیدی و مؤثری ایفا می‌کنند؛ حضور آنان در پای صندوق‌های رأی می‌تواند شور و نشاط فضای انتخابات را به ارمغان آورد زیرا آنان اثرگذارترین قشر جامعه هستند و می‌توان به این قشر تأثیرگذار جامعه اتکاء و اعتماد کرد.

در آخر باور بر این داریم انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حضور نخبگان و جوانان در انتخابات قطعاً برای جامعه امیدبخش و الگو خواهد بود و موجب برگزاری انتخاباتی پر شور و نشاط می‎‌شود.

لذا جوانان، انگیزه بالایی برای تحول و شورآفرینی در کشور دارند و حضور آنان در عرصه‌های سیاسی گشایش‌های زیادی را در حوزه‌های مختلفی که با آن‌ها دچار چالش است، به دنبال دارد.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 57883

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/57883/جوان-ایرانی-پرچمدار-مشارکت-حداکثری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir