کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا:

به دنبال تحقق ظرفیت اسمی فولاد توان‌آور آسیا در چهارمحال و بختیاری هستیم

22 آذر 1402 ساعت 10:36

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه هنوز محقق نشده و تلاش ما بر این است که به این ظرفیت برسیم.


به گزارش «جهانبین نیوز»، علیرضا وکیلی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد توان‌آور آسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۳۶۶ شرکت توان‌آور آسیا با مجوز لاستیک‌سازی کلید خورد و سپس به‌صورت نیمه‌تمام تا سال ۱۳۸۲ رها شد، سپس طی این سال‌ها تغییر کاربری داد و به ورق قلع‌اندود تبدیل، به این ترتیب سال ۸۸ کارخانه راه‌اندازی شد.

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا اضافه کرد: در سال ۱۳۹۲ این شرکت توسط صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح خریداری و اردیبهشت امسال به فولاد مبارکه واگذار شد.

وکیلی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این کارخانه هنوز محقق نشده و تلاش ما بر این است که به این ظرفیت برسیم، افزود: نیاز کشور ۳۰۰ هزار تن است که بخشی از آن از خارج وارد می‌شود و در صورت تحقق ظرفیت اسمی این کارخانه، مشکل تا حدودی رفع می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در تأمین مواد اولیه به دلیل تحریم‌ها یادآور شد: این بدان معنا نیست که کار متوقف شده است، چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های بسیاری دارد و هدف ما این است که تجربیاتمان را در زمینه فولاد در این استان پیاده‌سازی کنیم.

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا گفت: مشکل اصلی در این کارخانه بحث مواد اولیه است و برای رفع آن اقدامات اولیه واردات انجام شده که از بهمن‌ماه این مشکل نیز رفع می‌شود.

وکیلی با اشاره به اینکه مشکلی برای سفارش نداریم خاطرنشان کرد: مسئولین این استان همگی اتفاق نظر بر فعال شدن واحدها را دارند و تعاملات خوبی با استان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در این کارخانه اولویت اول، نیروی انسانی بوده، چراکه خروجی کارخانه منهای پرسنل صفر است، از همین‌رو چارت سازمانی در حال بازنگری بوده و طبقه‌بندی مشاغل در دست انجام است.

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا اذعان داشت: در مباحث مالی و بومی تغییری اعمال نشده و سیاست ما این است که روند قبلی استفاده شود، ما به دنبال توسعه و رشد منطقه‌ای که در آن هستیم، می‌باشیم.

وکیلی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند بیان داشت: کل ایران در سطح کلان و مزایا و امکانات استان باید دیده و نیاز صنعت تأمین شود.


انتهای خبر/۱۰۲۶ ج
 


کد مطلب: 55977

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55977/دنبال-تحقق-ظرفیت-اسمی-فولاد-توان-آور-آسیا-چهارمحال-بختیاری-هستیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir