کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر زیست بوم و کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور:

دست‌یابی به روستای نوفن از مهم‌ترین اهداف صندوق کارآفرینی امید

22 خرداد 1402 ساعت 13:40

مدیر زیست بوم و کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: آنچه اهمیت دارد تمرکز بر اشتغال روستا می‌باشد و دست‌یابی به روستای نوفن از مهم‌ترین اهداف صندوق کارآفرینی امید است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدصادق حسنی مدیر زیست بوم و کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور پیش از ظهر امروز در رویداد هم‌اندیشی نوفن اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال از فعالیت این صندوق تحت عناوین مختلف می‌گذرد و مجموعه‌ای از اقدامات را در این سه دهه در راستای اشتغال‌زایی انجام داده است.

وی تصریح کرد: در دهه ۷۰ مباحث خوداشتغالی، در دهه ۸۰ بنگاه‌های زودبازده و در دهه ۹۰ مباحث کارآفرینی مورد توجه قرار گرفت.

حسنی یادآور شد: در دهه ۹۰ بعد از تصویب قانون حمایت از مشاغل روستایی و عشایری تمرکز به این سمت رفت که علاوه‌بر تامین مالی مباحث توسعه‌ای نیز در نظر گرفته شود.

مدیر زیست بوم و کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: در ۱۰ سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی از مجموع تسهیلات اشتغال، این صندوق ۱۶ صدم درصد را به خود اختصاص داده است و تلاش داریم به دو دهم درصد در سال ۱۴۰۲ برسد.

وی یادآور شد: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار در این مدت صندوق کارآفرین در کشور، ۱۹ درصد حمایت از مشاغل را داشته و با آغاز کار دولت سیزدهم بحث پیشرفت و عدالت برای صندوق مطرح شد.

حسنی خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد تمرکز بر اشتغال روستا می‌باشد و دست‌یابی به روستای نوفن از مهم‌ترین اهداف صندوق کارآفرینی امید است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقات و... در جهت استفاده از ظرفیت آن‌ها اضافه کرد: سال گذشته در ۱۱ استان همایش برگزار شد و در ۶ ماهه نخست امسال باید در ۲۰ استان برگزار شود.

حسنی مدیر زیست بوم و کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: مجموع تسهیلاتی که در چهارمحال و بختیاری ارائه شده است در بحث پوشاک ۲۱ درصد، پرورش دام ۸/۲ درصد، صنایع تبدیلی ۰/۷ درصد، شیلات ۰/۵ درصد، خدمات کشاورزی ۰/۲ درصد و... است و این آمار با توجه به ظرفیت این استان پایین است.

حسنی گفت: باید برای امسال برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد و با راه‌اندازی یک کارگروه با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و دبیری پارک علم و فناوری تشکیل شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 54204

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54204/دست-یابی-روستای-نوفن-مهم-ترین-اهداف-صندوق-کارآفرینی-امید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir