کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدور بیش از ۴ هزار مجوز کسب و کار در چهارمحال و بختیاری/ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ به استان تعلق گرفت

25 آبان 1401 ساعت 16:26

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ هزار و ۶۳۳ مجوز کسب و کار به صورت رایگان صادر شده است که رشد چهار برابری را نشان می‌دهد، همچنین از محل تبصره ۱۸ نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفت که متقاضیان شناسایی و به دستگاه‌ها معرفی شدند.


به گزارش جهانبین نیوز; محسن مولوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: روابط بین کارگر و کارفرما برعهده اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و قانون کار تنظیم کننده روبط بین این دو است.

 
وی افزود: حمایت از کارگر جز وظایف ذاتی و چهارچوب‌های این مهم مشخص است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سیستم بانکی از مجموعه دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینی جدا نیست و هر کدام آسیب ببیند و ناهماهنگی‌های موجود در آن به همه آسیب می‌رساند.
 
مولوی عنوان کرد: عدم تناسب آموزش‌هل در دانشگاه‌ها و سیستم کار باعث افزایش بیکاری می‌شود، ارتباطی بین رشته‌هایی که آموزش داده می‌شود با بازار کار وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح کارورزی در دانشگاه گنجانده شده است تا دانشجو آماده ورود به بازار کار شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال‌آفرینی فارغ‌التحصیلان به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار دارند.
 
مولوی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری، رقابت بین خدمات و صنعت است اما این بدین معنا نیست که کارآفرینی به سمت صنعت پیش برود.
 
وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است و در مجموع نیز ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات این حوزه از ابتدای پرداخت تاکنون پرداخت شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: ۴ هزار و ۶۳۳ مجوز کسب و کار به صورت رایگان صادر شده است که رشد چهار برابری را نشان می‌دهد، همچنین از محل تبصره ۱۸ نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفت که متقاضیان شناسایی و به دستگاه‌ها معرفی شدند.
 
مولوی ادامه داد: در قالب تسهیلات عشایری و روستایی ۵ هزار و ۷۱۵ طرح با اعتبار ۶۸۶ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شدند که ۵ هزار و ۶۰۲ طرح به مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده، همچنین ۹۱ طرح با اعتبار ۱۳۹ میلیارد تومان در انتظار بررسی و پرداخت تسهیلات هستند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 52082

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52082/صدور-بیش-۴-هزار-مجوز-کسب-کار-چهارمحال-بختیاری-یک-۱۰۰-میلیارد-تومان-اعتبار-تبصره-۱۸-استان-تعلق-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir