۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۵۱۴۵۹
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری:

اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفری جذاب را رقم می‌زند/ ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری با تقویت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی جزء جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها است، گفت: اگر ما به دنبال اشتغال پایدار، کم‌هزینه، بدون آسیب و هماهنگ با منطقه هستیم، باید گردشگری را تقویت کنیم.
اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفری جذاب را رقم می‌زند/ ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری با تقویت گردشگری
علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه قبلا این موضوع مطرح بود که این استان در یکی از حوزه‌های کشاورزی، دامداری و یا گردشگری فعال باشد تصریح کرد: درحال حاضر به سمتی پیش رفته‌ایم که همه مسئولین تراز اول کشوری و استانی به این باور رسیده‌اند که  تقویت گردشگری در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

جیلان یادآور شد: باید تلاشمان به این سمت برود که وقتی گردشگری مطلوبیت‌ها و جذابیت‌های چهارمحال و بختیاری را می‌بیند و این استان را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کند وارد استان شد، زیرساخت‌های موردنیازش تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: در این زمینه مهم‌ترین شیوه این است که در زیرساخت‌ها اقامتگاه داشته باشیم و اقامتگاه بوم‌گردی بهترین گزینه برای این منظور است.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی جزء جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها است، ادامه داد: ما در استانی هستیم که شرایط زیرساخت اقامتی هتل در آن با یک شرایط ویژه است و همچنین تعداد هتل‌ها در این استان کم است، از طرفی اقامت در هتل هزینه بالایی دارد.

جیلان بر لزوم توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در استان ۴۵ اقامتگاه فعال داریم اما این تعداد می‌تواند بیشتر شود، بنابراین باید در دوردست‌ترین نقاط استان اقامتگاه داشته باشیم تا گردشگری که می‌خواد همه قسمت‌های چهارمحال و بختیاری را ببیند جایی برای اقامت داشته باشد.

وی با اشاره به روش‌های کمپ‌های گردشگری افزود: کمپ‌های گردشگری شیوه‌ای راحت‌تر از اقامتگاه‌های گردشگری برای اقامت هستند، چراکه کمپ‌های گردشگری یک اقامتگاه چادری درقالب سیاه‌چادر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

جیلان گفت: کمپ‌ها برای یک مدت خاص و در مکان خاصی بدون اینکه به بوم منطقه آسیب برسد مستقر می‌شوند و در آن همان فضا خدمات سرویس‌دهی گردشگری را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما به دنبال داشتن استانی زیبا برای گردشگران هستیم، حضور گردشگران در استان در جهت ایجاد اشتغال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و اگر ما به دنبال اشتغال پایدار، کم‌هزینه، بدون آسیب و هماهنگ با منطقه هستیم، باید گردشگری را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: برای حمایت سازمانی و اداری از افراد فعال در این زمینه تسهیلاتی تحت عنوان بوم‌گردی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

جیلان با تاکید بر اینکه برای بوم‌گردی حتما باید سازه استحکام داشته باشد و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنند باید کاملا بهداشتی باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۰۵:۰۱

23 Aug 2022