۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۵۱۰۵۸
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

با همراهی آموزش و پرورش استان ، طرح های سه گانه تربیتی در مدارس اجرا می شود

سید رضا علوی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و به منظور تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی و تحقق 8 میلیون جوان مومن انقلابی پای کار و با سواد ، با استفاده از طرح های سه گانه تربیتی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است به نحوی که در مدارس ابتدایی طرح شهید مهرداد عزیزاللهی ، در مدارس متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی و در مدارس متوسطه دوم طرح شهید حسین فهمیده را در دستور کار خود قرار داده است.
با همراهی آموزش و پرورش استان ، طرح های سه گانه تربیتی در مدارس اجرا می شود
سید رضا علوی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در راستای اهداف و ماموریت های بسیج دانش آموزی در سال گذشته و امسال اظهار کرد: بسیج دانش آموزی سپاه استان بر حسب وظیفه و ماموریت های واگذار شده مطابق قانون مجلس شورای اسلامی مصوب سال 1370 ، به دنبال اجرای کیفی و کمی هرچه بهتر برنامه های در نظر گرفته شده است.

وی به بخش هایی از مهمترین برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی که در سال جاری در حال اجرا می باشد اشاره کرد و افزود: تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی ، راهیان نور در دو بعد مجازی و حضوری ، اردوهای جهادی ،برنامه های متنوع فرهنگی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان از جمله اقدامات این سازمان می باشد که تاکنون بخشی از آن انجام بخش دیگر آن در حال اجرا است.

علوی بیان کرد: سازمان بسیج دانش آموزی به دنبال اجرای کمی و کیفی هرچه بهتر برنامه های محوله است که تمامی آن ها با طراحی و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان در حال اجرتا می باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی عنوان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و به منظور تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی و تحقق 8 میلیون جوان مومن انقلابی پای کار و با سواد ، با استفاده از طرح های سه گانه تربیتی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است به نحوی که در مدارس ابتدایی طرح شهید مهرداد عزیزاللهی ، در مدارس متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی و در مدارس متوسطه دوم طرح شهید حسین فهمیده را در دستور کار خود قرار داده است.


سرهنگ علوی تصریح کرد: بسیج دانش آموزی جهت اجرای هرچه بهتر این طرح ها از مربیان مجرب گزینش شده استفاده می کند تا بتواند ارتباط و پیوند محکمی را بین مدرسه ، مسجد و خانواده برقرار کند و بر اساس محتوای تعریف و تعیین شده که در سلسله مراتب وجود دارد و همچنین محتوای بومی استان که در حال تهیه است ، برنامه تربیتی محکم ، هدفمند و مستقلی را اجرا کند.

وی گفت: اولویت بعدی برنامه های این سازمان راهیان نور است که هم به صورت مجازی و هم حضوری در حال اجرا می باشد ، این اردوها به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی تربیتی نقش بسیار مهمی را در آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ ایثار ، شجاعت ، شهامت و شهادت دارد.

علوی ضمن بیان اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان مهم ترین جریان فرهنگی کشور در دستور کار بسیج دانش آموزی قرار گرفته ابراز کرد: امسال با توجه به ویروس منحوس کرونا برنامه هایی راهیان نوری که بصورت مجازی برگزار شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت و برنامه هایی با عنوان معبر نور از یادمان های مختلف مناطق عملیاتی جنوب کشور تهیه و در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی شاد و روبیکا پخش گردید و بازدید های زیادی از مستندات تهیه شده انجام شد.

وی افزود: اولویت بعدی بسیج دانش آموزی استان سازماندهی بسیجیان دانش آموز در عرصه ها و مجموعه های نقش آفرین مختلف است که در قالب 9 عرصه و 38 مجموعه نقش آفرینی اقدام به سازماندهی بسیجیان متناسب با نوع علاقه و تخصص در محموعه های نقش آفرین است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی بیان کرد: گروه های جهادی اولویت بعدی سازمان بسیج دانش آموزس استان می باشد که پایه ها و بازوهای اساسی محرومیت زدایی در حوزه معیشت و مسائل مربوط به قشر دانش آموز است.

وی عنوان کرد: با همراهی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان و تدابیر بومی که از طرف سازمان بسیج دانش آموزی استان صورت گرفت ، 177 گروه جهادی تشکیل و در سامانه اطلس جهادی سپاه استان ثبت شد ، این تعداد گروه جهادی بنا به وظیفه و اقتضاعات که دارند هرکدام مشغول به انجام وظیفه تخصصی خود هستند.

علوی ادامه داد: این گروه ها همراه با سایر گروه های جهادی در موضوعات مختلفی ازجمله تهیه و توزیع بسته های لوازم التحریر ، اقلام کمک آموزشی ، البسه و کفش نو ، هدایای نقدی ، بسته های معیشتی در قالب پویش شادی و برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان مناطق محروم را فعالیت های متنوع و مختلفی را داشتند.

وی در پایان به برگزاری پویش های مختلف در طول سال که مهمترین آن ها پویش روز قدس-یک سطل آب ، پویش سلام فرمانده ، پویش هفته معلم و ... است اشاره کرد و افزود: در سازمان بسیج دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری بر اساس مناسبت ها و ابلاغیات سلسله مراتبی در طول سال همچون روز قدس ، سوم خرداد ، هفته معلم ، هفته بسیج دانش آموزی و دیگر مناسبت ها برنامه های فرهنگی متنوعی انجام می شود.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۲۰:۱۰:۵۹

20 Sep 2024