کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری:

معضل اعتياد نتيجه کم‌کاري در حوزه فرهنگ است

13 مرداد 1395 ساعت 13:14

استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری گفت: معضلات اجتماعي همچون اعتياد يک معضل فرهنگي است و کوتاهي‌هايي که در حوزه فرهنگ شده خود را در اينگونه مسائل و معضلات نشان مي‌دهد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از اساتيد برتر، اعتياد به مواد مخدّر يکي از شايع‌ترين آسيب‌هاي اجتماعي جهان معاصر و ازجمله ايران است، به گونه‌اي که اگر ادعا شود اعتياد به مواد مخدّر يکي از بحران‌هاي اصلي دنياي کنوني است و به صورت يک معضل جهاني روز درآمده، اغراقي صورت نگرفته است.

مسأله به قدري واضح است که همه مسؤولان و متخصصان مبارزه با اعتياد بر اين ادعا توافق دارند.

احمدرضا بسيج استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اساتيد برتر در رابطه با معضل اعتياد و آسيب‌هاي ناشي از آن در جامعه گفت: بسياري از مسائل اجتماعي ما زيرمجموعه مسائل فرهنگي بوده و در واقع ساختار و مباني فرهنگي دارند.

وي افزود: معضلات اجتماعي همچون اعتياد يک معضل فرهنگي است و کوتاهي‌هايي که در حوزه فرهنگ شده در اينگونه مسائل و معضلات خودش را نشان مي‌دهد.

بسيج با اشاره به انتقادات صريح مقام معظم رهبري در خصوص وضعيت فرهنگي کشور و هشدارهاي ايشان به مسئولان در مورد ولنگاري فرهنگي تاکید کرد: متأسفانه معضل اعتياد هم همچون بدحجابي‌ها و قاچاق کالا، واردات بي‌رويه کالا، از سوي مسئولان ذي‌ربط مغفول مانده و با بي‌تفاوتي مسئولان روزبه‌روز تشديد مي‌شود و در حقيقت آنطور که بايد و شايد با اينگونه معضلات در جامعه که آسيب‌هاي فراواني هم دارند برخورد و مقابله جدي صورت نمي‌گيرد.

مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري تصريح کرد: دولت و مسئولان کافي است فقط حل اين معضلات را به بسيج بسپارند قطع به يقين ظرف ۶ ماه تا يک سال همه آنها برطرف و محو خواهند شد، اما متأسفانه دولت سنگ‌اندازي مي‌کند.

انتهاي پیام/1026ج


کد مطلب: 29737

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29737/معضل-اعتياد-نتيجه-کم-کاري-حوزه-فرهنگ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir