۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۷۵۴۷

فراخوان جمع‌آوري آثار شهداء و رزمندگان در اردل

مرکز حفظ آثار وارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه ناحيه شهرستان اردل براي جمع‌آوري آثار ارزشمند شهدا و جامعه ايثارگري شهرستان اردل از تمام شهروندان ساکن اين شهرستان و مقيم ديگر شهرستان‌ها درخواست همکاري کرد.
فراخوان جمع‌آوري آثار شهداء و رزمندگان در اردل
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، مرکز حفظ آثار وارزش‌هاي دفاع‌مقدس ناحيه بسيج سپاه شهرستان اردل براي جمع‌آوري آثار ارزشمند شهدا و جامعه ايثارگري بشرويه از تمام شهروندان ساکن شهرستان اردل و مقيم ديگر شهرستان‌ها درخواست همکاري کرد.

متن ارسالي اين فراخوان به درگاه ارتباطي پيام بشرويه به اين شرح است:

از همه نگارندگان حوادث جنگ و همه کساني که توان انجام وظيفه دراين مهم را دارند، درخواست مي‌کنم از ثبت و ضبط جزئيات اين دوران غفلت نکنند و اين گنجينه تمام‌نشدني را براي آيندگان به وديعه بگذارندامام خميني (ره).

مي‌خواهم بگويم که اين جنگ، يک گنج است. آيا خواهيم توانست از اين گنج استفاده کنيم؟ آن هشت سال جنگ بايستي ما را تغذيه بکند. "مقام معظم رهبري"

هشت سال دفاع مقدس داراي اطلاعات و اسناد و مدارک بسيار ارزشمند و به واقع گنج عظيمي است که نبايد با گذشت زمان از دست برود.

البته لازم است اين اطلاعات با مکانيزم‌هاي خاصي در دسترس عموم پژوهشگران، مراکز و سازمان‌هاي فرهنگي قرار گيرد. لذا با پيش‌بيني‌هاي انجام شده برآنيم تا با شناسايي و جمع‌آوري و سازماندهي اسناد موجود و اسناد در حال توليد، اين امکان را با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات فرآهم سازيم و قدمي در راه نشر و ترويج ارزش‌هاي دفاع مقدس برداريم.

جمع‌آوري، سازماندهي، حفاظت و نگهداري و ترويج اطلاعات و اسناد فرهنگي دفاع مقدس به عنوان شالوده فعاليت‌هاي معاونت جمع‌آوري سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و مراکز حفظ آثار استان‌ها و اقشار بسيج مي‌باشد.

توجه به دو مقوله جمع‌آوري و سازماندهي يعني حفظ آثار فرهنگي دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌هاي آتي که اين موضوع بر اهميت اين مهم مي‌افزايد. دقت و توجه بيش از پيش و تمرکز بيشتر در مقوله جمع‌آوري و سازماندهي اسناد دفاع مقدس پس از گذشت بيش از ربع قرن از اين حماسه ماندگار مي‌تواند موجب تغذيه فرهنگي جامعه و نشر ارزش‌هاي برگرفته از اين گنج بي‌پايان باشد.

معاونت حفظ آثار بسيج سپاه شهرستان اردل دراين راستا از تمامي بسيجيان، رزمندگان و ايثارگران شهرستان اردل دعوت مي‌نمايد با مراجعه به رده‌هاي مقاومت بسيج شهرستان و همچنين اين معاونت و در اختيار گذاشتن اين اسناد و آثار جهت اسکن و ساماندهي آن ما را ياري نمايند. ضمنا جهت رفع دغدغه مردم بزرگوار و ايثارگر شهرستان جهت بازگشت اين آثار درصورت تمايل اسکن و تصويربرداري با حضور صاحب اثر اقدام و بلافاصله آثار تحويلي به همره يک عدد سي دي حاوي آثار جمع‌آوري شده عودت داده خواهد شد.

آثارشامل: عکس، فيلم، فايل صوتي، نامه، خاطرات و وصيتنامه و دست‌نوشته‌ها مي‌باشد که تصاوير مي‌تواند شامل اعزام، تصاوير مناطق عملياتي، پشتيباني جنگ درسطح شهرستان (ارسال کمک‌هاي مردمي) و... مربوط به دفاع مقدس و تشييع جنازه مطهر شهدا و بازگشت آزادگان باشد.

همچنين از همشهريان عزيز ساکن در ساير شهرستان‌ها و يا ايثارگران و رزمندگان دفاع مقدس ساير شهرستان‌ها که تصاويري از رزمندگان شهرستان اردل را دارند درخواست مي‌شود در صورت امکان فايل‌هاي تصاوير را به اين معاونت ارسال يا به ايميل سايت هفت چشمه به نشاني:

Sajad.salehi۲۴@yahoo.com و يا جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره ۰۹۱۳۶۷۵۱۱۴۰ تماس حاصل نمائيد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۴:۵۶

27 Dec 2019