کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يک عالمه خبر از بارش برف کوهرنگ، مستقيم از زبان فرماندار

12 دی 1394 ساعت 9:03

در گردنه چري و تاراز و مسير چمن‌گلي به تاراز با همکاري بخشداران بازفت و صمصامي و اکيپ راهداري و پايگاه امداد جاده‌اي هلال احمر تعداد 100 خودرو با توجه به بارش سنگين برف، مه و کولاک و ريزش بهمن در چند نقطه رهاسازي و در محل‌هاي امن اسکان داده شد.


به گزارش جهانبین نیوز، فرماندار کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر، گزارشي از خدمات ارائه شده در مقابل بارش برف و کولاک چند روز اين شهرستان ارائه داد.

مرتضي زمان‌پور بيان داشت: در گردنه چري و تاراز و مسير چمن‌گلي به تاراز با همکاري بخشداران بازفت و صمصامي و اکيپ راهداري و پايگاه امداد جاده‌اي هلال احمر تعداد 100 خودرو با توجه به بارش سنگين برف، مه و کولاک و ريزش بهمن در چند نقطه رهاسازي و در محل‌هاي امن اسکان داده شد.
 
در گردنه شاه‌منصوري و مسير بيرگان آب باريک تا چلگرد مرکز شهرستان بعلت بارش سنگين برف و ريزش بهمن در 72 ساعت گذشته اينجانب با حضور و همکاري جدي رئيس جمعيت هلال احمر و راه و شهرسازي شهرستان تا ساعت‌هاي پاياني هر سه شب گذشته اقدام به باز گشايي راه‌ها و گردنه و توزيع مواد غذايي خشک و همچنين اسکان در محل‌هاي مناسب نموديم که اين ادارات ذکر شده انصافا زحمات زيادي متقبل شدند.
 
در مسير کوهرنگ به فارسان بويژه در منطقه نصيرآباد نعل‌اشکنان و تا گردنه بخش آباد بعلت حضور بيش از 400 خودرو گردشگر و 150 خودرو بومي رهاسازي انجام شد و به مقصد هدايت شدند.
 
بعلت شکستن تعداد 5 تيره چراغ برق دچار قطعي برق شده بود که با کمک اداره برق شهرستان و تلاش جدي اين مشکل هم مرتفع کرديد.
 
در روزهاي اخير در شهرستان روزهاي پرترددي داشتيم که با توجه به بارش برف و نداشتن زنجير چرخ خودروها اکثرا در جاده گرفتار شدند ولي توسط نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر و اکيپ‌هاي راهداري نجات داده شدند، در اين مسير اقدامات خوبي توسط ادارات ذکر شده صورت پذيرفت.
 
 امروز شرايط جوي بسيار نامناسب در کوهرنگ حکم‌فرما بود در حالي که بارش برف و کولاک شديد در شهر چلگرد وجود داشت مانور نجات در برف و کولاک در پيست اسکي کوهرنگ برگزار شد.

بارش برف کل شهرستان را فرا گرفت، ارتفاع برف در گردنه عسل‌کشان از مرز 5 متر هم گذشت، اين مقدار در شهر چلگرد حدود يک و نيم متر برف بوده، و رفته رفته اين مشکل بحراني نيز مرتفع گرديد،
 
بعلت بارش سنگين برف در شهر چلگرد و عدم مکان مناسب براي برف‌هاي جابجا شده توسط دستگاه‌هاي شهرداري در صدد تامين دستگاه جهت انتقال برف‌ها به بيرون از شهر و معبر شهر هستيم.
 
مانور نجات در برف و کولاک توسط نجات‌گران و امدادگران جمعيت هلال احمر شهرستان به اجرا در آمد که براي گردشگران، بازديدکنندگان، مردم و مسولين شهرستان نمود بسيار جالب ود ر حالت کاملا واقعي و طبيعي انجام پذيرفت که قابل تحسين مي‌باشد.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک


کد مطلب: 26451

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26451/يک-عالمه-خبر-بارش-برف-کوهرنگ-مستقيم-زبان-فرماندار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir