کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادداشت/ رضا احمدي

نفوذ اقتصادي يک ابزار براي نفوذ فرهنگي است

5 دی 1394 ساعت 9:33

در پسابرجام، نفوذ فرهنگي و سياسي بيشترين احتمال را دارد و نفوذ اقتصادي يک ابزار براي نفوذ فرهنگي است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سايت پايگاه خبري تحليلي پيرغار به قلم رضا احمدي نوشت:

دوران برجام تمام و دوران پسابرجام آغازشده است. آقايان دولتي قول دادند مذاکره مي‌کنند و تحريم‌هاي عليه ايران برداشته مي‌شود ولي صحبت‌هايي از طرف مسئولين انجام مي‌شود، که اين مسئله زمان‌بر است، يک سال طول مي‌کشد و ...که درست نيست و مسئولين مربوطه بايد سر حرف‌شان باقي بمانند.

وي افزود: اگرچه تحريم‌ها برداشته شود ولي بازهم دولت در مسئله اقتصادي تحت‌فشار است و بايد دولتيان به مقوله اقتصاد مقاومتي بپردازند. مسئله نفوذ در پسابرجام بزرگ‌ترين خطري است که اسلام و نظام را تهديد مي‌کند و ما بايد منافع و راه‌هاي نفوذ را شناسايي و آن را ببنديم و جلوگيري کنيم

احمدي با اشاره به اين موضوع که مسئله نفوذ بحث امروز نيست و هميشه وجود داشته است و رهبري به آن تأکيد کرده‌اند، تصريح کرد: برجام، دروازه‌اي است که خطر نفوذ در آن زياد است؛ اتاق فکرهاي غرب و آمريکا با ظرافت دقيق به بزک کردن چهره آمريکا اقدام کرده‌اند و در بين داخلي‌ها حرف‌هايي مثل: مذاکره چه عيبي دارد؟ مرگ بر آمريکا براي چه؟ و … را پراکنده کرده‌اند.

اين استاد دانشگاه گفت: در پسا برجام، نفوذ فرهنگي و سياسي بيشترين احتمال را دارد و نفوذ اقتصادي يک ابزار براي نفوذ فرهنگي است. اگر يک ملت دشمني دشمن را نبيند، نابودي آن حتمي است و بايد دقت کافي در اين مورد انجام پذيرد و ما با شناخت راه‌هاي نفوذ و معبرهاي آن، نسبت به دفع و رفع آن اقدام کنيم.

انتهای پیام1026ج /590پ


کد مطلب: 26291

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26291/نفوذ-اقتصادي-يک-ابزار-براي-فرهنگي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir