۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۴۴۶۱
با تشکیل کارگروه‌های تخصصی

بهرمندی از خلاقیت نخبگان فراهم می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: با تشكيل اين كارگروه‌ها مي‌توانيم از خلاقيت و تجربه سرآمدان و خبرگان در جهت رفع مشكلات استان و حتي كشور بهره گرفته و نتایج آن را حتی در سطح بین‌المللی ارائه نماییم.
بهرمندی از خلاقیت نخبگان فراهم می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با بيان اينكه برگزاري اين جلسه در راستاي راه‌اندازي كارگروه‌هاي تخصصي بنا به پيشنهاد شوراي علمي بنياد نخبگان مي‌باشد اظهار كرد: موضوعات اين كارگروه‌ها بر اساس ظرفيت و پتانسيل استان انتخاب می‌شوند تا بتوان پتانسیل استان را در این زمینه شکوفا کرد و مشکلات آن حوزه را مرتفع ساخت.

وی در ادامه بیان داشت: اين كارگروه با سه موضوع كشاورزي (حوزه بادام)، صنايع دستي (حوزه فرش) و صنعت (حوزه جوشكاري) ایجاد شده‌اند كه اعضای آن‌ها ۵ تا ۱۰ نفر از افراد متخصص و با تجربه و ۱ نفر نماينده ناظر می‌باشد و با نظر این کارگروه‌ها، شيوه‌نامه شناسايي خبرگان و سرآمدان هر حوزه تدوين خواهد شد.

بنياديان خاطر نشان کرد: با تشكيل اين كارگروه‌ها مي‌توانيم از خلاقيت و تجربه سرآمدان و خبرگان در جهت رفع مشكلات استان و حتي كشور بهره بگيریم و نتایج آن را حتی در سطح بین‌المللی ارائه نماییم.

ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد كشاورزي استان در اين جلسه با اشاره به اينكه در حوزه نظري پيشرفت قابل توجهي داشته‌ايم ولی در حوزه عملي نتوانسته‌ایم پيشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشيم، افزود: بايد از علم و تجربه افراد خبره و سرآمد كه به سادگي حاصل نمي‌شود در همه بخش كشاورزي به خصوص در حوزه بادام كه استان ما حائز رتبه اول تولید آن در كشور مي‌باشد، بهره گيريم.

غريب بیان داشت: با وجود اين كه استان رتبه اول توليد بادام را در كشور دارا است، ميانگين برداشت اين محصول در استان ۳ تن در هكتار بوده و در مقايسه با سال‌هاي گذشته که متوسط برداشت ۹ تن بوده و این تهدید جدی حوزه کشاورزی استان است و با اين روند نياز به تشكيل چنين كارگروهي به شدت احساس مي‌شود تا بتوان از تخصص و دانش افراد خبره و سرآمد استان جهت ارائه راهکارهای مؤثر و عملي در اين خصوص بهره گرفت.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۲:۴۷:۲۲

31 Mar 2020