به گزارش
جهانبین نیوز به نقل از مهر غلامرضا داداشزاده ، در مورد شکایت مشترکان از اتمام زودهنگام بسته اینترنت موبایل و ADSL اظهار داشت: این موضوع به راحتی هم از طریق مشترکان و هم از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد نظارتی این بخش، قابل بررسی و اثبات است.
وی با بیان اینکه مشترکان با نصب اپلیکیشنهای مربوط به سنجش سرعت و حجم اینترنت میتوانند از مصرف پهنای باند و سرویسی که اپراتورها ارائه میدهند، آگاه شوند ادامه داد: در صورت وجود هرگونه ابهام و شکایت در مورد کمفروشی و یا اتمام زودهنگام حجم اینترنت مشترکان، این موضوع قابل بررسی و پیگیری از سوی رگولاتوری و سامانه ۱۹۵ خواهد بود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه سامانه مانیتورینگ آنلاین رگولاتوری مرجعی برای نظارت در حوزه سرعت و حجم دیتای مشترکان است، افزود: رگولاتوری از طریق سامانه نظارت آنلاین، مراجعات حضوری و بازدید از نزدیک اپراتورهای موبایل و اینترنت، موضوع ارائه سرویس در این بخش را پیگیری میکند.
وی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد که ارائه سرویس اینترنت نسبت به گذشته روند مطلوبی دارد، گفت: در مورد کم فروشی و ارائه خدمات بدون کیفیت به کاربران، پیگیری های لازم در حال انجام است و اپراتورهای متخلف را اعلام می کنیم.
داداش زاده با بیان اینکه کسب رتبه اول از سوی اپراتور مهم نیست و نگه داشتن این وضعیت، از نظر ما دارای اهمیت بیشتری است افزود: مشکل کم فروشی در ارائه خدمات اینترنت باید حل شود و اپراتورها باید نسبت پهنای باند ارائه شده را به تعداد مشترکان رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: رگولاتوری در حال شفافسازی وضعیت اپراتورهای ارائهدهنده خدمات اینترنت ثابت و همراه است و این موضوع در همه کشورهای دنیا نیز اجرایی میشود و شاخصهای مشخصی دارد.
معاون رگولاتوری با اشاره به پرونده اپراتور پیشگامان توسعه ارتباطات که به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است افزود: این اپراتور مصوبه ۱۸۱ مبنی بر اعمال تخفیف ۲۰ درصدی به کاربران را رعایت نکرده و به دلیل گرانفروشی، مكلف شده است ۱۳ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان به مشتركان خود پرداخت كند؛ در این زمینه سازمان تعزیرات حکومتی حکم صادر کرده و این مبلغ از حساب اپراتور برداشت میشود.
داداشزاده در مورد الزام اپراتورها به اعلام پایان بسته اینترنتی مشترکان برای جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت آزاد نیز به مهر گفت: هماکنون اپراتور همراه اول در مرحله اتمام ۶۰ درصدی و ۹۰ درصدی بستههای اینترنت، موضوع را به مشترکانش اعلام میکند اما اپراتورهای رایتل و ایرانسل تنها در زمان اتمام بسته اینترنت، به مشترک اطلاعرسانی میکنند.
وی ادامه داد: در این زمینه دستورالعملی به زودی به اپراتورها ابلاغ میشود که موظف شوند پایان بسته اینترنت حجمی مشترکان را در ۳ مقطع ۶۰ درصد استفاده، ۹۰ درصد و اتمام کامل بسته، اطلاعرسانی کنند تا مشترک بدون اطلاع، از اینترنت با تعرفه آزاد، استفاده نکند که هزینهای چند برابر دارد. همچنین اپراتورها ملزم خواهند بود در مورد مصرف اینترنت آزاد در پایان اعتبار بسته اینترنتی، از مشترک کسب تکلیف کنند.
معاون رگولاتوری با تاکید براینکه سیاست اپراتورهای موبایل در ارائه بستههای اینترنتی متفاوت است خاطرنشان کرد: اما با این وجود باید برای ارائه سرویس اینترنت موبایل و ثابت، اطلاع رسانی شفاف به کاربران صورت گیرد.
انتهای پیام/1026ج