۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۴۰۸۶
آیت الله خاتمی در شهرکرد:

انتقاد شديد از عدم اجراي قانون حمايت از آمران به معروف/ عادي سازي بدحجابي، هدف اصلي همه نقشه هاي دشمنان است

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان در سفر به شهرکرد گفت: پس از آن همه کش و قوس هاي تصويب و تاييد، هنوز طرح امر به معروف و نهي از منکر از محاق در نيامده است.
انتقاد شديد از عدم اجراي قانون حمايت از آمران به معروف/ عادي سازي بدحجابي، هدف اصلي همه نقشه هاي دشمنان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، آيت الله سيد احمد خاتمي در اختتاميه بيست و دومين طرح مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني که با حضور بيش از دوهزار نفر از مردم شهرکرد در مهديه مصلي اين شهر برگزار شد گفت:امر به معروف و نهي از منکر غيرت ديني است اما متاسفانه طرح حمايت از آمران پس از رفتن به شوراي نگهبان، طرح در کارگروه تخصصي و سپس تصويب مجلس همچنان ما شاهد عدم اجراي آن در جامعه هستيم.

وي افزود: با اظهار تاسف بايد گفت که فضا در کشور ما به گونه اي است که منکر در حال معروف شدن است، به نام جلاله خداوند اعظم برخي بدحجابي هاي زنان جامعه ما از بي حجابي بدتر است.

اين ميهمان طرح مباني اعتقادي ادامه داد: آن چيزي که نگراني ما را بيشتر کرده است، بي غيرتي مردان است، اين در حالي است که عادي سازي بي حجابي، هدف اصلي دشمن براي ضربه زدن به اين نظام است.

امام جمعه تهران با تشريح انواع غيرت در جامعه ديني گفت: غيرت ديني، غيرت ملي و غيرت ناموسي از سه مولفه برجسته غيرت در نظام اسلامي است که همگان بايد بدان پايبند باشند.

وي يادآور شد: غيرت ديني عبارت است از حس دين خواهي و مقابله با دين زدايي، خرافه ها و عدم اعمال دستورات ديني، حال اينکه غيرت ناموسي هم که حساسيت نسبت به اهل و قوم خويش در برابر نامحرمان است در منظر اهل بيت مورد استقبال قرار گرفته است. نوع ديگري از غيرت، غيرت ملي است و اين مفهوم به معناي وطن گرايي و ناسيوناليسم بودن نمي باشد، دفاع از تماميت ارضي و مرزي کشور اسلام است.

آيت الله خاتمي با اشاره به اينکه استکبار آمريکايي در مساله ايران تنها به هسته اي بودن ايران بسنده نمي کند، اظهار داشت: غيرت ملي همان اقتضاي فرمان مقام معظم رهبري است و اين ملت يک بار ديگر اجازه نمي دهدايران جاي تاخت و تاز آمريکايي ها و نقشه هاي پليدش شود.


عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان، اخلاق زدايي، غيرت زدايي، عقيده ربايي و تحليل هاي نادرست در فضاي مجازي و ماهواره ها را از خطرات بسيار پيچيده و مهم جهان اسلام در عصر کنوني در باره جوانان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر جوانا ما دو معيار "سنجش اردوگاه حق از باطل " و  " تطبيق مواضع خود بر اساس حجت شرعي و ولايت فقيه" را رعايت کنند هرگز به انحراف و فتنه و فساد راه نمي يابند.

وي ادامه داد: فتنه هنوز تمام نشده است، هنوز هم دشمنان به فتنه هايي از قبيل فتنه 88 اميد دارند، يادمان باشد که راه حق، راه ولايت است و افق براي همگان روشن است.

امام جمعه تهران با تقدير از نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و دست اندرکاران طرح مباني اعتقادي گفت: پيشنهاد مي شود اين طرح هر هفته با حضور کارشناسان و خبرگان کشوري در شهرهاي مختلف استان انجام شود چرا که وظيفه علماي ديني تبليغ و آگاه سازي مردم ايماني و مومن است.

به گزارش بام ايران خبر، بيست و دومين طرح مباني اعتقادي پس از 28 شب سخنراني کارشناسان و علماي کشوري، روز چهارشنبه به کار خود پايان داد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۵:۳۸

10 Jan 2020