کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرکرد:

قدرت ایران برآمده از قدرت ایمان ملت مسلمان کشوراست/ایران تحریم‌های فلج کننده را با موفقیت پشت سر گذاشت

27 مرداد 1394 ساعت 9:21

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به حمله صدام به ایران با این تفکر که امروز خوزستان و فردا تهران فتح خواهد شد خاطر نشان کرد: اسرا در اردوگاه‌های بعثی یک جمهوری اسلامی کوچک ایجاد کرده بودند و امروز نیز می‌توان نمونه این کار را در کشور دید که توسط دانشمندان هسته‌ای در حال انجام است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی‌فرد در همایش تجلیل از آزادگان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز با سرمایه‌های بسیار ارزشمند در یک موقعیت ویژه سیاسی، دفاعی، امنیتی و علمی قرار دارد.

وی افزود: امروز قدرت‌های بزرگ به موقعیت ایران واقف هستند و موقعیت ویژه کشور موجب شده که نقش تعیین‌کننده‌ای را در جهان و قاره آسیا ایفا کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران کشور را موضوع اول رسانه‌های بین‌المللی دانست و گفت: کشورهای اروپایی جهت رابطه با ایران از یکدیگر پیشی می‌گیرند و یکی از مسائلی که غرب با آن موجه است و پاسخی برای آن ندارد فلسفه قدرت ایران و چکونگی کسب آن است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به حمله صدام به ایران با این تفکر که امروز خوزستان و فردا تهران فتح خواهد شد خاطر نشان کرد: در جنگ تمام عیار غرب با ایران در زمینه انرژی هسته‌ای، آمریکا و متحدانش با تمام توان در برابر ایران ایستاده‌اند و قطعنامه‌های گوناگون صادر کرده‌اند تا ایران را تحت فشار قرار داده و صفوف ملت را از وحدت ملی به تنازعات ملی تبدیل کرده و اقتصاد ملی را فلج نمایند.

وی به شکست غربی‌ها بعد از ۱۲ سال تلاش و ایستادگی اشاره و تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا بارها به وضوح اعلام کرده است تحریم‌های همه جانبه که برای فلج کردن ایران بود امروز به نتیجه نرسیده و ایران از این مشکل را پشت سر گذاشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران قدرت ملت ایران را برآمده از قدرت ایمان ملت مسلمان کشور بیان و ادامه داد: آزادگان نماد این قدرت، تفکر اسلامی و اعتقاد و باور دینی ملت هوشمند مسلمان و فداکار ایران هستند.

این مسئول به نورانی بودن فضای اردوگاه‌های نظامی در زمان جنگ اشاره و خاطر نشان کرد: اسرا در اردوگاه‌های بعثی یک جمهوری اسلامی کوچک ایجاد کرده بودند و امروز نیز می‌توان نمونه این کار را در کشور دید که توسط دانشمندان هسته‌ای در حال انجام است.

ابوترابی‌فرد انقلاب ۳۶ ساله را یک انقلاب نوجوان دانست و افزود: انقلاب نوجوان ۳۶ ساله‌ای است که حدود ۱۰ سال در جنگ و ۱۲ سال از عمر خود را در تحریم گذرانده و هنوز فرصتی برای پیدا کردن آرمان‌ها نداشته است.

وی قدرت‌های پنج به علاوه یک را به لحاظ هسته‌ای ۲۰۰ سال جلوتر از ایران معرفی و خاطر نشان کرد: این کشورها نمی‌خواهند کسی وارد کلوپ هسته‌ای آن‌ها شود.

این مسئول با بیان اینکه ایران کارش هسته‌ای خود را در سال ۶۹ و در اوج غربت آغاز کرد گفت: کشور در طول ۲۰ سال آب سنگین اراک، نطنز، چرخه کامل سوخت و فوردو را زیر سخت‌ترین فشارها بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه باید قدرت علمی کشور ارتقاء یابد ادامه داد: ما هنوز با کشورهای توسعه‌یافته فاصله داریم و راهبرد تولید علم رهبری، تبدیل ایران به قدرت علمی جهان است و ما برای تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم باید تلاش بسیار کنیم.

این مسئول پیشرفت کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را ضروری عنوان و تاکید کرد: این استان آب و خاک مناسب در اختیار دارد ولی کشاورزی آن پاسخگوی نیاز مردم نبوده و امروزه کشاورزی مبتنی بر علم می‌تواند نیازهای ما را برآورده سازد وتجاری‌سازی علم یعنی حضور علم در همه عرصه‌های کشاورزی که باید صورت بگیرد.



انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24048

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24048/قدرت-ایران-برآمده-ایمان-ملت-مسلمان-کشوراست-تحریم-های-فلج-کننده-موفقیت-پشت-سر-گذاشت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir