۰
plusresetminus
در جلسه اي با مديرکل اوقاف و امور خيريه، مديرکل ميراث فرهنگي، معاون اداره کل راه و شهرسازي، فرماندار و شهردار بن در امام زاده باباپيراحمد مشکلات و توسعه ي عمراني اين امامزاده بررسي شد.
مشکلات امام زاده باباپيراحمد مرتفع مي گردد/۳۰۰ميليون ريال جهت مرمت بقعه اين امامزاده اختصاص داده شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، امامزاده سيد احمد (ع) مشهور به امامزاده بابا پير احمد (ع) فرزند امام زاده سيد بها الدين محمد و از نوادگان امام موسي کاظم عليه السلام در بين درختان انبوده ملاسجان بن و در حاشيه رودخانه زاينده رود در شهرستان بن قرار دارد.

بناي تاريخي بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد احمد(ع) (بابا پيراحمد) متعلق به دوره قاجاريه، با مصالح آجر و گچ است، پلان اصلي اين بنا، هشت ضلعي بوده و با ۱۶ طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبديل و متصل شده که ۲ گنبد دو پوش اين بنا، به سبک گنبدهاي رک ساخته شده است.

اين بناي تاريخي، داراي سه ورودي در جهات مختلف است و تزئينات بنا، شامل نقاشي هايي با موضوعات مذهبي(صحنه هاي عاشورا) در زير سقف گنبد مي باشد.

مردم اين شهرستان مردمان معتقد و مذهبي بوده و ارادت ويژه اي به امام زادگان به ويژه امام زاده باباپيراحمد داشته و هميشه در ايام ولادت و شهادت ها به اين اماکن سفر مي کنند.

نماز جماعت، مسابقات و برنامه هاي فرهنگي متنوع از جمله برنامه هاي روزانه در اين امام زاده براي زائران و گردشگران است.

اين امام زاده با سوئيت هاي با اماکانات رفاهي حمام و سرويس بهداشتي مجزا، کولر، آشپز خانه و ساير تجهيزات آماده پذيرايي از زائران اين بارگاه هستند.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر، جلسه هيات امنا امامزاده باباپيراحمد با حضور مديرکل اوقاف و امور خيريه، مديرکل ميراث فرهنگي، معاون اداره کل راه و شهرسازي، فرماندار و شهردار بن در امام زاده باباپيراحمد برگزار شد.

در اين جلسه هيات امناي امامزاده برخي از مهم ترين مشکلات امامزاده را کمبود امکانات و سرويس هاي بهداشتي به نسبت انبوه مسافران و زائران اين امامزاده و عدم امکان توسعه عمراني امامزاده به دليل واقع شدن امامزاده در حريم جاده معرفي کردند.

بهمن عسگري سوادجاني مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري در اين جلسه،با تاکيد بر موقعيت مسافر پذير اين امامزاده قول مساعدت مالي و همکاري اداره کل ميراث استان براي حل مشکلات آن را داد.

عسگري گفت:اجرايي شدن طرح جامع امامزاده نبايد به بناي امامزاده که از آثار تاريخي و فرهنگي استان است آسيبي برساند.

وي تصريح کرد: اداره راه و شهرسازي مشروط به آزاد سازي زمين در جنوب جاده فعلي کار جاده جديد را آغاز مي کند.

حجت الاسلام محسن غلاميان مدير کل اوقاف استان همچنين قول مساعدت تا سقف ۳۰۰ ميليون ريال براي مرمت بقعه و عمليات عمراني اين امامزاده را داد.

مدير کل اوقاف استان در اين جلسه از مسئولين استاني و شهرستاني درخواست اختصاص بودجه و حل مشکلات اين امامزاده را نمود.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۹:۱۲

31 Jan 2020