۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۳۷۲۵
فرماندار بروجن:

بروجن با بحران آب روبروست/ راه اندازي واحدهاي توليدي در روستاها مانع از ايجاد مشاغل کاذب مي شود

فرماندار بروجن گفت: با توجه به خشكسالي سال هاي اخير، گرماي هوا و تغيير نوع بارش در شهرستان و كاهش نفوذ پذيري آب به علت بارش باران و جاري شدن آب، منايع تأمين آب با كاهش ۴۰ درصدي مواجه است.
بروجن با بحران آب روبروست/ راه اندازي واحدهاي توليدي در روستاها مانع از ايجاد مشاغل کاذب مي شود
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، سيد سيف ا... فياضي در نشست كميته حفاظت از منابع آب گفت: شهرستان بروجن با توجه به كاهش ۴۰ درصدي منابع آب سطحي و زيرزميني با بحران آب روبروست.

فياضي افزود: با توجه به خشكسالي سال هاي اخير، گرماي هوا و تغيير نوع بارش در شهرستان و كاهش نفوذ پذيري آب به علت بارش باران و جاري شدن آب، منايع تأمين آب با كاهش ۴۰ درصدي مواجه است.

وي با اشاره به بحران پيش آمده و نگراني هاي موجود از عموم مردم شهرستان خواست توجه جدي به مصرف آب داشته باشند و از استفاده هاي غير ضروري آب شرب پرهيز كنند در غير اينصورت شركت آب وفاضلاب شهري مجبور به جيره بندي آب خواهد بود.

فرماندار بروجن همچنين به شهرداري ها درخصوص استفاده از آب شرب براي آبياري فضاي سبز هشدار داد.

وي در ادامه اظهارداشت: در روستاها و مناطق عشايري عوامل و سرمايه هاي ارزشمندي اعم از انساني، طبيعي و اقتصادي به عنوان ذخاير استراتژيك شهرستان وجود دارد كه در پيشرفت جامعه نقش مهمي را ايفا مي كنند.

فياضي افزود: ايجاد كسب و كار مناسب در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته علاوه بر استفاده از ظرفيت هاي خدادادي تأثير بسزايي در تأمين امنيت اجتماعي، كاهش حجم ناملايمات اجتماعي و پديده مهاجرت روستائيان به شهر را دارد و از طرف ديگر باعث جلوگيري از مشاغل كاذب و مشكل آفرين شهري مي شود.

فرماندار بروجن گفت: در همين راستا دولت اجراي طرح مشاركت مردم در راه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستا را در دستور كار قرار داده كه اميد است با حمايت همه جانبه دستگاههاي اجرايي و مردم اين گونه طرح ها با موفقيت عملياتي شوند و جوانان با استعداد و كارآفرين بتوانند از اين طرح ها استفاده نمايند.
مدير كل دفتر امور روستائي و شوراهاي استانداري نيز هدف از اجراي طرح را مشاركت روستائيان در اشتغال، توليد و افزايش درآمد روستائيان دانست.

ملك محمد محموديان گفت: تحقق توسعه اقتصادي، اعتمادسازي، پيوستگي و همبستگي اجتماعي، ايجاد تعلق بين مردم روستا و گسترش روابط اجتماعي از ضروريات اين طرح مي باشد.

انتهاي پيام1020ج /۵۴۰/ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۹:۰۴

29 Dec 2019