۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۳۷۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وطن ما محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر در برابر قدرت های استکباری ایستادگی کنند و حتی شهید شوند، باز هم پیروز هستند.
وطن ما محدود به مرزهای جغرافیایی نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهنمایی با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ، به تشریح نقش اسلام در عزت و عظمت مسلمانان پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: موقعیت ملت های مسلمان در عصر حاضر و عظمت و اقتدار مردم در کشورهای مختلف اسلامی ازجمله؛ یمن، حزب الله لبنان، عراق و سوریه و ... به برکت انفاس قدسی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیهم السلام و پیروزی انقلاب اسلامی به زعامت حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان است.

وی، ادامه داد: مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر در برابر قدرت های استکباری ایستادگی کنند و حتی شهید شوند، باز هم پیروز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی، تصریح کرد: اگر امروز اعلان جهاد علیه کفر و ستم شود، دو طرف مقابل همدیگر قرار می گیرند، یک طرف با ترس و لرز که ممکن است عمر مادی خودش را لجن مال کند؛ و طرف دیگر سرخوش از اینکه به تکلیف دینی و شرعی عمل می کند و به مقام و فوز ارزشمند شهادت و قرب الهی نزدیک می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، به بازگشت پیکر ۱۷۵ شهید غواص بعد از دو سه دهه از جنگ تحمیلی ، اشاره کرد و گفت: پیکر این شهدای غواص، بعد از رجعت نیز انقلاب و تحولی در جامعه ایجاد کرد و باید ببینیم که چه خاصیتی دارد این جسدهای نحیف که بعد از سالیان دراز باز هم مردم را متحول می سازند.

وی، تاریخ ۲۰۰ساله اخیر ایران را یادآور شد و با توصیه به مطالعه این تاریخ عبرت آموز، اظهار داشت: در عهدنامه های گلستان، ترکمنچای و مک لوهان، گروهی برای مذاکره رفتند و قهوه خوردند و قاه قاه خندیدند تا بخش هایی از کشور جدا شد؛ اما وقتی به تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله می رسیم، می بینیم به رغم کشت و کشتار و بمباران های آنچنانی در این مدت، ذره ای از خاک میهن جدا نشد و به این تاریخ کشورمان افتخار می کنیم.

دکتر رهنمایی، تأکید کرد: امروز، اگرچه از نظر جغرافیایی ایران گسترش پیدا نکرده است؛ اما از نظر فرهنگی وسعت یافته و الان وطن ما محدود به مرزهای جغرافیایی نیست؛ امروز یمن، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و ... همه کشورهای اسلامی وطن ماست و به زودی زود، اروپا نیز وطن ما خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه، فتح جهان را از بینش های اسلام دانست و گفت: البته فتح آب و خاک در اسلام مدنظر نیست؛ فتح دلها و فتح قلوب ملاک و معیار اسلام است و اسلام از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هر جایی که وارد شده، به دنبال فتح خاک نبوده و دلهای مردم را تسخیر کرده است.

وی، آشفته شدن خواب از نیل تا فرات صهیونیست ها را مرهون پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امروز موفق شده ایم سواحل مدیترانه را نیز فتح کنیم و این بار دوم است که به سواحل مدیترانه رسیده ایم.

رهنمایی به نقل از حسنین هیکل، روزنامه نگار مصری، اظهار داشت: ایران یک بار با لشگر کشی نظامی در زمان هخامنشیان به سواحل مدیترانه رسیده اند و امروز با قدرت ولایت فقیه توانسته اند به این منطقه دست یابند.

وی، در پایان با اشاره به گرایش جوانان اروپا و آمریکا به دین مبین اسلام و مذهب تشیع، خاطراتی از مسلمان و شیعه شدن جوانان آمریکایی بعد از آشنایی با اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و آینده اسلام را افقی روشن دانست که به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۲:۵۵

5 Feb 2020