خداکرم حیدری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز آموزش و پرورش را پله توسعه هر کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و نباید این موهبت را تنها برای گروه خاصی بدانیم.
حیدری عمده فعالیت آموزش و پرورش استثنایی را سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به دبستان دانست و ادامه داد: سنجش افراد شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی و... است.
وی هدف این تست را جلوگیری از بروز و تشدید بیماریها عنوان و افزود: کاری که از معلمان معمولی برنمیآید در مدارس استثنایی در حال انجام است.
رئیس آموزش و پرورش اشتثنایی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نوآموزانی که در سال ۹۱-۹۲ سنجش شده ۱۵ هزار و ۷۸۲ نفر بودن که از این تعداد ۹۶.۸ درصد ثبت نام کردهاند.
وی آمار دانشآموزان سنجش شده در سال ۹۲-۹۳ را ۱۶ هزار و ۱۹۲ نفر و تعداد ثبت نام شده را ۹۹ درصد و این تعداد برای سال ۹۳-۹۴ را ۱۶هزار و ۵۳۲ نفر و تعداد ثبت نام شده ۹۹.۵ درصد عنوان و ادامه داد: کل نوآموزان مورد ارزیابی اولیه در سال ۹۴حدود ۱۶ هزار و ۵۳۲ نفر است که ۱۴هزار و ۶۰۱ نفر آن ارجاع به مدارس عادی و هزار و ۹۳۱ نفر آن ارجاع به مرحله تخصصی شدهاند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: بعد از انجام مراحل تخصصی ۷۱۳ نفر به مدارس عادی بازگشت داده شده و مابقی وارد مدارس استثنایی میشوند.
حیدری به افزایش وزن در مناطق شهری اشاره و بیان داشت: دلیل این امر افزایش مصرف فست فودها، زندگیهای آپارتمانی و بازیهای کامپیوتری است.
وی خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد از نوآموزان مورد ارزیابی با مشکل دهان و دندان مواجه بودند.
حیدری مشکلات آموزش و پرورش استثنایی را هزینه بر بودن نگهداشت، آموزش، توانبخشی و پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: محدودیتهای فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی هزینههای ایاب و ذهاب را افزایش و درصد پوشش تحصیلی را کاهش داده است.
انتهای پیام/1026ج