۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۳۳۵۸
کارشناس مسائل سياسي:

توافق خوب مستلزم پايبندي به خطوط قرمز نظام است

گذشتن از خطوط قرمز نظام، بي ارزش کردن خون شهيدان است و يک توافق خوب، زماني محقق مي شود که از چارچوب هاي نظام خارج نشده باشد.
توافق خوب مستلزم پايبندي به خطوط قرمز نظام است
به گزارش جهانبین نیوز عزيز موسايي، کارشناس سياسي در گفتگو با بام ايران خبر، خطوط قرمز نظام را منويات و فرمايشات رهبر انقلاب(مدظله العالي) عنوان کرد و گفت: وقتي خط قرمز مطرح مي شود به معناي اين است که موانع اصولي و ارزشي که باعث بيمه يک ملت و حکومتند، مورد حساسيت و اهميت قرار گيرند.

موسايي افزود: مقام معظم رهبري، موارد حرمت و خطوط قرمز نظام را در عزت اسلام و انقلاب، عدم عدول از خواسته هاي شهدا و حفظ اسرار و داشته هاي نظام مطرح نموده اند و اين مساله را بارها به تيم مذاکره کننده ايراني گوشزد کرده اند.

وي افزود: نظام جمهوري اسلامي داراي يک اقتدار بيروني و اقتدار دروني است، اقتدار بيروني که از آن به عنوان فرامنطقه اي ياد مي شود، عبارت از اين است که ايران در برابر 6 کشور بزرگ دنيا نشسته و خواسته هايش را در چارچوب يک قدرت، با عزتمندي بالايي مطرح مي کند.

اين کارشناس سياسي خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات به دنبال تفهيم حقوق خود به کشورهاي جهان هستيم و اگر از خطوط قرمز عبور کنيم در واقع حق هسته اي، اقتصادي، سياسي و بين المللي خود را زير سوال برده ايم.


عزيز موسايي اظهار داشت: حتي اگر به توافق خوب هم برسيم (که حقمان است) باز هم اتفاق خاصي براي کشور مان نمي افتد چرا که مشکلات داخلي ايران بايد تنها با ظرفيت هاي داخلي خويش و نه با رفع تحريم هاي بين المللي، مرتفع شوند.

به گفته اين کارشناس مسائل سياسي، اگر احساس شود که مذاکرات به معناي خوب و مد نظر رهبر پيش نمي رود، رها کردن مذاکرات بهتر از تمديد و منتظر نتايج آينده بودن است اين در حالي است که مقام عظماي ولايت تمديد 10 و 12 ساله مذاکرات را رد مي کنند و آن را مخل در پيشرفت دانسته اند.


انتهاي پيام1020ج /510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۴:۴۴

4 Feb 2020